به گزارش پارس به نقل از کیهان مجید غلامی جلیسه، معاون فرهنگی و پژوهشی موسسه خانه کتاب در نشست خبری به منظور تشریح فعالیت‌های خانه کتاب در هفته کتاب ؛ درباره جلوگیری از نشر زرد عنوان کرد: با نگاهی به این آسیب در نشر کتاب، معاونت فرهنگی با نگاهی علمی و عمیق درصدد رفع این مشکل بر آمده و افزایش نشریات و اطلاع‌رسانی در خانه کتاب با این هدف بوده است و اکنون 80 درصد نشریات به نقد کتاب می‌پردازند. خانه کتاب به عنوان پیکره متشکل از دفاتر با استفاده از ابزار و ارگان‌های مختلف، نقد را در سطح کشور گسترش می‌دهد و اعتبار بخشی به آثار شاخص را در سطح جهانی افزایش  دهیم، این کار زمان و بسترهای مورد نیاز خود را می‌خواهد. 
وی خانه کتاب را یکی از موسسات اثرگذار در حوزه کتاب دانست و افزود: در طول هفت ماهه گذشته ما شاهد افزایش 13 درصدی انتشار کتاب در کل ایران به نسبت مدت مشابه بوده‌ایم که در حوزه تالیف با رشد 10 درصدی مواجه شده‌ایم. افزایش 21 درصدی کتاب‌های چاپ اول هم از دیگر اتفاقات هفت ماهه گذشته بوده است اما در زمینه شمارگان با کاهش شش درصدی در میزان کل و همچنین در شمارگان متوسط با یک کاهش 17 درصدی مواجه شده‌ایم.  
  دبیر ستاد هفته کتاب همچنین برنامه‌های خانه کتاب در بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در چهار حوزه رونمایی، افتتاح، نشست و هم‌اندیشی را تشریح کرد.