به گزارش پارس ،مهدی کلهر که از سال 59 تا 62 معاون سینمایی وزارت ارشاد بود، در گفت وگویی با ماهنامه «نقد سینما» اظهار داشت: آقای انوار و دوستانی که بعدها آمدند، مثل آقای سید محمد بهشتی، اینها به سینمای دولتی از نوع شبه روشنفکری‌اش معتقد بودند و از طریق «بنیاد فارابی» از این فیلمها حمایت می‌کردند. اینها یک اسلام نرم و لطیف می‌خواستند، یک عرفان مثلاً «تارکوفسکی»ای! اما این آیه‌های قرآن و این تلقی ما از اسلام، همان جایی است که باعث می‌شود ما با روشنفکری فرانسه، با «پاراجانف» و تارکوفسکی، فاصله پیدا کنیم... یادم هست «سید محمد بهشتی» که بعداً آمد، مسئول سانسور صحنه‌های فیلم‌ها بود.
وی دربخشی از این مصاحبه به بازگویی خاطره‌ای پرداخته و گفته است: یک روز آقای انوار به من گفت فیلم عقاب‌های مرحوم خاچیکیان که سعید راد در آن بازی می‌کرد، 18 میلیون تومان فروش کرده است. 18 میلیون خیلی فروش بالایی بود. خوشحال شدم و شانه‌های او را گرفتم و بوسیدم و تبریک گفتم که سینما نجات پیدا کرده است. اما دیدم انوار ناراحت است. دلیل را پرسیدم، گفت دیگر نمی‌گذاریم سعید راد فیلم بازی کند. گفتم شوخی می‌کنی؟ گفت نه جدی می‌گویم! گفت او با این فیلم قهرمان می‌شود!
وی افزود: سعید راد بعد از ممنوع الفعالیت شدن رفت ساندویچی باز کرد و پشت دخل ایستاد. اما آقای انوار به دادستانی نوشت که او دارد کار سیاسی می‌کند. گفت هر کس سعید راد را پشت دخل ببیند، ماجرا را می‌پرسد و او هم می‌گوید نگذاشتند من فیلم بازی کنم! در نتیجه آمدند ساندویچی او را بستند! بالاخره هم کاری با او کردند که رفت. رفت به هوای اینکه در سینمای هند کاری کند که نتوانست و در نتیجه به آمریکا مهاجرت کرد. اما در آمریکا وضع خیلی بدی را گذراند و به کارگری افتاد.
کلهر درباره نتیجه سیاست‌های بهشتی و انوار در سینما بیان کرد: (در سینمای ایران) تهیه‌کننده که اصلاً مشکلی با فروش نرفتن فیلمش ندارد. فیلم فروش نکند، تهیه‌کننده می‌گوید به جهنم! مردم خوششان نیاید، خوب نیاید! به تمام اعتقادات مردم پشت پا زده باشد، چه اشکال دارد؟ تهیه‌کننده که ضرری نمی‌کند.