به گزارش پارس به نقل از  فارس، نخستین واکنش‌ها را رسانه‌های ضدایرانی چون العربیه آغاز کرده و به سراغ برخی مسئولان سابق و فعلی الازهر رفتند. پس از العربیه سایت‌های مصری یکی پس از دیگری شروع به نوشتن گزارش‌ها و گرفتن مصاحبه‌هایی در این زمینه کردند که از جمله آنها گفت‌وگوی پایگاه الوادی مصر با دکتر محمد الشحات الجندی عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر بود.
وی گفته بود: ساخت فیلم «محمد(ص)» پس از یوسف پیامبر(ع) نشان از اصرار ایران بر به تصویر کشیدن انبیاء دارد در حالی که الازهر بارها خواستار جلوگیری از به تصویر کشیدن انبیا و صحابه شده است. این عضو مجمع مطالعات اسلامی الازهر پا را فراتر از نگرانی از به تصویر کشیده شدن پیامبر اکرم(ص) گذاشته و عنوان کرده نگران نشر مذهب شیعی به واسطه این فیلم است.
وی خواستار عدم مشاهده این فیلم شده و افزوده بود: برای نیفتادن در شک و ابهام بین حق و باطل و ایجاد تفرقه بیشتر این فیلم را نبینید؛ کسی که نقش پیامبر اکرم(ص) را بازی کرده اشتباه کرده و بهتر بود از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کردند چراکه پیامبر اکرم(ص) مشترکی است که مورد احترام همه مسلمانان است. پس از آن جریان‌های سلفی و جریان‌های سیاسی هم به مخالفان این فیلم پیوستند و پایگاه «المسلم» متعلق به جریان‌های سلفی گزارشی مفصل در این زمینه کار کرد و به بیانیه «هیئت جهانی شناخت پیامبر اکرم(ص)» در عربستان سعودی در ماه مارس گذشته اشاره کرد که در آن آمده بود: ساخت فیلمی درباره پیامبر اسلام در ایران عملی شنیع و موجب کاهش عظمت آن حضرت(ص) می‌شود و ایران مسئول این توهین است!این موج رسانه‌ای در حالی دنبال شد که شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان و شبکه صهیونیستی «آی 24» نیز تلاش کردند با انتشار چنین خبرهایی سهم خود را در دمیدن به آتش اختلاف ایفا کنند.