به گزارش پارس، این دو فیلمسازان برگزیده بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان‌اند که در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

براساس اعلام روابط عمومی جشنواره، با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین مقررات سی و سومین جشنواره فیلم فجر به منظور اعتلا و استمرار سیاست‌های تشویقی در تولید آثار سینمایی کودک و نوجوان، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مسابقه سینمای ایران بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان به صورت مستقیم امکان شرکت در این بخش از جشنواره فیلم فجر را خواهند داشت.

محمدعلی طالبی کارگردان فیلم «قول» با کسب پروانه زرین بهترین فیلم بلند و غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم «فرار از قلعه رودخان» با دریافت پروانه زرین بهترین کارگردانی در بخش مسابقه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور خواهند داشت.

داستان فیلم «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی به دانش‌آموزانی از شهرستان میبد برمی‌گردد که همراه معلم خود به اردوی شمال رفته‌اند و معلم که به آنها قول دریا داده است به دلایلی به قول خود عمل نمی‌کند. تعدادی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند از قلعه رودخان برای رفتن به دریا فرار کنند که در میانه راه به افراد خلافکار برخورد می‌کنند و داستان ادامه پیدا می‌کند.

برای تولید این فیلم از بین ۶۰۰ نفر دانش‌آموز در شهرستان میبد، ۵۰ نفر انتخاب شد و از این تعداد ۲۶ نفر برای ایفای نقش در فیلم سینمایی فرار از قلعه رودخان در نظر گرفته شدند که بار اصلی این قصه بر دوش ۱۰ نفر آنها بود.

همچنین، داستان فیلم قول به کارگردانی محمدعلی طالبی درباره رفاقت دو دوست است و به خاطر ماجرايي که براي يکي از آنان اتفاق مي افتد، زندگي ديگري به هم مي ريزد. وضعيت روحي او متلاطم مي شود چون احساس گناه دارد و در نهايت سعي مي کند با آن اتفاق کنار بيايد و شرايط را بپذيرد. «قول» فيلم ساده ايست اما موضوع فيلم ساده نيست، فرمت کار کاملا به دور از تکلف است.

بخش مسابقه سینمای ایران همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ با هدف تشویق و تکریم فیلمسازان ارزشمند میهن اسلامی در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو، سینما حقیقت، فیلم برگزیده تماشاگران، تبلیغات و اطلاع رسانی پخش برگزار می‌شود.