به گزارش پارس به نقل از کیهان، نشست خبری دومین کنگره ادبی دکتر طاهره صفارزاده دیروز با حضور علیرضا قزوه رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و رضا اسماعیلی دبیر این کنگره برگزار شد.
قزوه در این نشست با بیان اینکه صفارزاده چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی در حقش ظلم شد، گفت: تصمیم داریم تا دبیرخانه دائمی كنگره طاهره صفارزاده و دفتر شعر زنان را در حوزه هنری راه‌اندازی كنیم و جلسات شعرخوانی بانوان در طول سال در این نهاد انقلابی برپا شود.
رضا اسماعیلی دبیر دومین كنگره علمی و ادبی دكتر طاهره صفارزاده هم با اشاره به مظلومیت این شاعره انقلاب گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از طرف رژیم آن دوران تلاش می‌كردند تا این شاعره به حاشیه رانده شود و پس از انقلاب نیز ایشان به جرم دینی بودن از طرف جامعه روشنفكری مورد هجمه قرار گرفتند.
وی با اشاره به سالگرد درگذشت این شاعره كشورمان اظهار كرد: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود ظلمی كه به صفارزاده شده را جبران كنند؛ چرا كه ایشان چهره‌ای دانشگاهی است و بسیاری تألیفات دانشگاهی داشته‌اند. البته نهادهای فرهنگی نیز در معرفی و تبیین شخصیت و آثار صفارزاده كم‌كاری كرده‌اند و هر سال سالگرد این شاعره در سكوت برگزار می‌شود.
وی درباره‌ برگزاری این كنگره گفت: در روز برگزاری كنگره از تمبر یادبود طاهره صفارزاده رونمایی می‌شود و همچنین كتاب گزیده اشعار شاعران معاصر در ستایش طاهره صفارزاده با نام «در ستایش بیداری» و «شناختنامه» كه نشر سوره مهر آن را با نام «از مذهب بیداران» منتشر كرده رونمایی خواهد شد.
وی افزود: تا پایان آبان‌ماه امسال به طور قطع خیابانی در منطقه تجریش به نام طاهره صفارزاده نام‌گذاری خواهد شد.
اسماعیلی با اشاره به پایان داوری آثار دومین كنگره علمی و ادبی طاهره صفارزاده گفت: امیدوارم در سال آینده تمام نهادهای فرهنگی برای این شخصیت برجسته قدمی بردارند و همچنین كنگره در سطح جهانی برگزار شود.