به گزارش پارس به نقل از فارس، با وجود اینکه محمدعلی طاهری سرکرده فرقه «شعور کیهانی» موسوم به حلقه به جرم اعمال غیرقانونی و غیرشرعی مدتی است که در زندان به سر می‌برد، کتاب وی در روز دوشنبه 14 مهر ماه در یک برنامه صبحگاهی بیش از یک دقیقه تبلیغ می‌شود.

این کتاب به گفته علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب مجوز نشر نداشته است. این مدیر ارشاد در توضیح بیشتر به خبرنگار فارس می‌گوید: «انسان از منظر دیگر» مجوز نشر ندارد، این اثر یک بار در زمان تصدی مجید حمیدزاده مدیر سابق اداره کتاب (1387 مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌ است) به اشتباه مجوز گرفت اما بلافاصله مجوز آن باطل شد.
وی افزود: آثار این فرد حق انتشار ندارد ضمن اینکه در هیات رسیدگی به تخلفات ناشران هم دارای پرونده است. 
فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات جن‌گیری از سال 1370 توسعه یافت، در این جلسات به افراد این گونه القا می‏‌شد که علت بیماری آن‌ها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏‌تواند با خارج کردن آن‌ها سلامتی را به افراد برگرداند، نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند و ادعا کردند که جوایز و مدارک بین المللی به این روش تعلق گرفته است. پس از مدتی با افزایش آسیب‏‌های روحی روانی در اثر تلقینات عرفان حلقه و فروپاشی برخی از خانواده‏‌های آسیب دیدگان، محمدعلی طاهری محاکمه شد و برای تحمل چهار سال حبس از سال 90 به زندان افتاد، در این مدت برخی از شبکه‏‌های بیگانه از او به عنوان یک دانشمند ایرانی و گاهی زندانی سیاسی یاد کردند. یکی از ترفندهای بنیان‌گذار عرفان حلقه (محمدعلی طاهری) برای موجه نشان دادن آموزه‌های انحرافی خود، استفاده از آیات قرآن است، او با زیرکی برای جذب مخاطب مسلمان خود، آیات قرآن را دست آویز قرار داده و با تفسیرهای غلط قصد دارد عقاید انحرافی خود را با کلام الهی تأیید کند و در این زمینه دست به انتشار کتاب با عناوینی نظیر عرفان کیهانی (حلقه)، انسان از منظری دیگر، بینش انسان، انسان و معرفت و ... زد که در این کتاب‌ها به وضوح تفکرات انحرافی وی به چشم می‌خورد. امید است سازندگان برنامه «صبحی دیگر» از روی غفلت و عدم آگاهی درباره فرقه حلقه، نسبت به معرفی کتاب سرکرده آن اقدام کرده باشند.