مسعود ده نمکی نه سید مرتضی آوینی است ، نه ایراهیم حاتمی کیا و نه هیچ کس دیگر

مسعود ده نمکی خودش است و خودش همان کسی است که اگر نباشد کمبودش احساس میشود

این شمشیر زن هایی که برایش از رو بسته اند همان هایی هستند که وقتی آرمان هایشان به سخره گرفته میشود همگی میشوند روشنفکر و خفه خون مرگ میگیرند

من همه کارهای ده نمکی را کامل نمیدانم و به عنوان یک بیننده عام متوجه ضعف ها هستم ولی در شرایطی که بجز ایشان کسی علم ارزشی ها را در سینما و تلویزیون نمیتواند به دوش بکشد این همه قمپز در کردن یعنی چه؟

یادتان نیست قبل از ده نمکی چه اوضاعی بود؟ یادتان نیست صندلی های سینما داشت خاطره میشد برای ارزشیها ؟ یادتان نیست فیلم ساختن برای ارزشها داشت به تاریخ میپیوست؟ با هر دهه یک فیلم حاتمی کیای عزیز میخواهید سینمای جنگ را سر پا نگهدارید ؟

سریال معراجی ها اتفاقا کاملا واقعی است ، به شخصه تک تک سکانس ها برایم تکرار دوران دانشجویی خودم است تازه این فقط یک تنش معمولی است اگر بخواهد 88 را واقعا به تلویزیون بیاورد چه نعره ها که شنیده خواهد شد. شخصیت پردازی کاملا واقعی و مستند است رئسای دانشگاه ها و اساتید سکولار در پوشش وطن پرست و دانشجویان تحریک شده همگی کاملا درست نمایش داده شده اند ، عناصر احمق و جوگیر هم داخل بسیج تعدادشان کم نیست هر چند مسئول بسیج و اعضای شورا قدری ضعیف نمایش داده شده ولی در خط شکنی به این بزرگی این ضعف ها به حساب نمی آید البته در بسیاری از دانشگاه ها اون نماد استاد ارزشی هم وجود ندارد.

آخر سریال هم اگر دیدید همین بچه های معترض رفتند راهیان نوری جایی و متحول شدند خیال نکنید فیلم هندیه، این اتفاقیه که داره میوفته البته نه با همت ماها، با اراده الهی و به واسطه ی همان استخوان های بی پلاک ...