به گزارش پارس کیهان نوشت: کارگردان فیلم «چ» بامداد شنبه 29 شهریور در برنامه تلویزیونی هفت، با تاکید بر اینکه نسبت سینمای امروز با من بسیار غم‌انگیز است، گفت: وقتی به جشنواره (فیلم فجر) می‌روم و آن را به عنوان حاصل کارنامه سینمای ایران می‌بینم احساس می‌کنم که یک سیاره دیگر است. ما یک افقی داریم که من اینها را در فیلم‌ها نمی‌بینم. 
وی با انتقاد از افرادی که وی را به حرف نزدن از دفاع مقدس تشویق می‌کنند، اظهار داشت: در سال 93 می‌بینیم که اگر هویت دفاع مقدس نبود الان چه می‌شد! 
حاتمی‌کیا با تأکید بر اینکه « دیده‌بان سینمای جشنواره‌ای و روشنفکری آن سوی آب است» افزود: آنهایی که با آن طرف آب در ارتباط هستند خدا را شکر همیشه دلارشان می‌رسد و در آن سوی آب‌ها رنگ عوض می‌کنند و عکس‌های مختلف می‌اندازند. 
وی با انتقاد از وضعیت سینمای ارزشی گفت: الان در مملکت ما فیلم فاخر به یک متلک تبدیل شده است! این را بعضی از بازیگرانی می‌گویند که اتفاقا قیمت آنها از روزی بالا رفت که فیلم فاخر مطرح شد. 
این کارگردان همچنین در ادامه با ابراز تاسف از کم‌کار شدن بهزاد بهزادپور در سینما گفت: در فیلم آقای بهزادپور سینما شکست محض خورد اما بهترین فیلمی بود که از تلویزیون پخش شد و من متاسفم برای بهزاد که دیگر فیلم نمی‌سازد و ساکت نشسته است. چرا چنین فیلمسازانی گوشه‌نشین شده‌اند؟
حاتمی‌کیا در بخشی دیگر سخنان خود با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری عنوان کرد: این فرصت خیلی مغتنمی شد که نفسی تازه شد. ایشان فیلم «چ» را دیدند و خیلی زیبا در مورد آن صحبت کرده بودند.
حاتمی‌کیا در ادامه بدون ذکر نام، اما با اشاره به رخشان بنی اعتماد و کیانوش عیاری گفت: فیلمی ساخته می‌شود که یک بچه چشم آبی را نشان می‌دهد که به جنگ می‌رود و از دست می‌رود و این را طوری می‌گوید که گویی اشتباه کردیم که جنگیدیم! درد این است که فیلمسازی در فیلم خودش آبادان را شبیه به شهر فاشیستی فیلم «دزد دوچرخه» نشان می‌دهد. وقتی این فیلم به جشنواره  لوکارنو فرستاده شد من اعتراض کردم و گفتم که این فیلم کشور ما را ذلیل نشان می‌دهد.
حاتمی‌کیا همچنین با انتقاد از برخی از منتقدان سینما گفت: از منتقدی که به ندیدن تلویزیون جمهوری اسلامی افتخار می‌کند و فقط بی‌بی‌سی و من‌ و ‌تو را می‌بیند چه توقعی می‌توان داشت؟