به گزارش پارس، آیت الله محمود عبداللهی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، اظهار کرد: حجاب و عفاف همانطور که آیین مقدس اسلام، آیات و روایات و مبانی منطقی ما تاکید شده است، از ضروریات جامعه اسلامی است، که باید به شکل ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید به مبانی انقلاب در کشور ایران، افزود: انقلاب ما اسلامی و حکومت ما نیز اسلامی است، بنابراین آنچه به عنوان متون و ارزش دینی در کشور ما محسوب می‌شود باید در چارچوب دینی نیز اجرا شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تغییر نگرش و سبک زندگی، تصریح کرد: القا رسانه‌های غربی و ماهواره‌ها درباره سبک زندگی سبب شده است تا برخی از بانوان تحت تاثیر القا این سبک زندگی قرار بگیرند و نسبت به بی‌حجابی گرایش پیدا کنند.

وی با اشاره به نگاه غرب به مسئله حجاب، عنوان کرد: دنیای غرب در حال حاضر به خطرات و تهدیدات مسئله بی‌حجابی رسیده، بنابراین در صدد تغییر فرهنگ حجاب هستند.

آیت الله عبدالهی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی، گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باید جوانان را به شکل منطقی با مبانی حجاب آشنا کنیم تا شاهد رشد چشمگیری در زمینه نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب می شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: خون شهدا و رهبری انقلاب اسلامی سبب حاکمیت ارزش‌ها در جامعه اسلامی است، البته حفظ حجاب پاسداری از خون شهدا است.