به گزارش پارس به نقل از فارس،  آیت الله مکارم شیرازی بعد از ظهر امروز در جمع ترتیل خوانان قرآن کریم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: برگزاری جلسه ترتیل خوانی قرآن کریم در چنین سطحی واقعاٌ قابل تقدیر و تحسین است و باید خدا را شکر گذار باشیم که زنده ماندیم و برگزاری چنین جلسه با عظمتی برای قرائت قرآن کریم در نظام جمهوری اسلامی که کشور پیروان مکتب اهل بیت (ع) است را مشاهده کردیم.


وی با اشاره به حضور گسترده مردم به ویژه جوانان در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: الحمدالله امروز شاهد هستیم که این برنامه پربرکت و نورانی از این حرم منور به دیگر شهرها و حتی دیگر کشورها منتقل شده و امروز می‌بینیم این سنت حسنه در بسیاری از کشورهای جهان نیز در حال برگزاری است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه طبق روایت بهار دل‌ها در قرآن است ابراز کرد: این حضور پر شور و گسترده مردم به ویژه جوانان پاسخ محکم و کوبنده‌ای به تبلیغات دشمنان در کشورهای اسلامی است و انعکاس این برنامه عظیم موجب می‌شود که جهان به دروغ بودن تبلیغات دشمنان علیه شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (س) مبنی بر بی‌توجهی شیعه به قرآن پی ببرند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که فرمودند چشمه‌های علم در قرآن است بیان کرد: کسانی که سال‌ها در قرآن جستجو و تحقیق کرده باشند به عمق این مطلب پی می‌برند که همه علوم ریشه در قران دارند و پاسخ بسیاری از سئوالات را می‌توان با تامل در قرآن یافت.

وی با اشاره به اینکه باید برای دستیابی به این چشمه‌های علم تلاش کنیم خاطرنشان کرد: حضور ما در مجالس قرآنی باید زمینه‌ساز هدایت و سعادت دنیوی و اخروی ما شده و راه سعادت را برای ما هموار کند.