به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی سخنرانان هیئت رزمندگان اسلام که در سالن همایش‏‌‏های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبلیغ اظهار کرد: نیازهای اولویت‌دار،‌ زمینه پذیرش و علاقه باید در تبلیغ در نظر گرفته شود.


وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری از جمله موضوعات مورد نیاز اولویت‌دار است ضمن اینکه تشکیل خانواده و تکثیر نسل از جمله موضوعات مورد نیاز اولویت‌دار دیگر به شمار می‏‌‏روند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان گفت:‌ انس و تدبر در قرآن از جمله موضوعات پرکاربرد ویژه ماه رمضان است که باید در این زمینه به اقدامات اساسی پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: روایاتی وجود دارد که قرآن با حزن نازل شده، بنابراین باید با حزن قرائت شود و اگر قرآن قرائت شود، حزن لازم را ایجاد می‌کند و زمینه پذیرش فراهم می‌شود.

پناهیان عنوان کرد: کسانی که به موسیقی محتاج شدند و به آن نیاز دارند به خاطر خلاء انس با قرآن است بنابراین اشک و حزن باید به عنوان ارزش رواج پیدا کند.

وی یادآور شد: انسانی که برای هر موضوعی چرایی را سوال کند بدبخت است بنابراین در برخی از حوزه‌ها باید به صورت تکلیفی‌تر عمل کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انس با قرآن باید در دستور زندگی قرار گیرد، تصریح کرد: باید از صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای برای تغییر سبک زندگی استفاده کنیم که متاسفانه کمتر استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بزرگترین خطری که وجود دارد دین‌داری عافیت‌طلبانه،‌ بدون استکبارستیزی و ولایت‌گریزی است.

پناهیان یادآور شد: اگر تدبر در قرآن رواج پیدا کند، مردم سیاسی تربیت می‌شوند و ریشه استکبار در آنها سوزانده می‌شود که تدبر به معنای رابطه بین آیات و مفاهیم را استخراج کردن است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب سیاسی است که دستورات تربیتی و اخلاقی در آن وجود دارد که باید استخراج شود.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: حزن در اثر قرائت قرآن با اندوه تفاوت دارد که در این زمینه ممکن است اشک در اثر محبت و شوق پدید ‌آید.