به گزارش پارس به نقل از سپاه نیوز، سید ضیاءالدین حزنی در مراسم بازگشایی مسجد الجواد(ع) لاکانی این شهر با تبریک عید مبعثپیامبر(ص) و درود به روح شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار دارد از مردم، با مردم و برای مردم است.


وی به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بتن مردم اشاره کرد و افزود: تمام راهبردهای سپاه بر مبنای مردم‌داری، مردم دوستی و مردم‌نوازی است.


سردار حزنی یکی از اقدام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای مردم‌داری را مسجدسازی خواند و بیان کرد: تعداد ۷۰ هزار مسجد در ایران وجود دارد.


فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الأنبیا(ص) از احداث۷ هزار و ۷۰۰ مسجد در کشور خبر داد و تصریح کرد: بیشتر همیاری‌ها از طرف مردم صورت می‌گیرد و سپاه برای احداثهر مسجد از ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان کمک می‌کند.


وی، تعداد مساجد متعلق به اهل سنت در ایران را ۱۰ هزار مسجد عنوان کرد و گفت: ۶۰ هزار مسجد متعلق به شیعیان است.


سردارحزنی با بیان اینکه ۵۷ هزار مسجد در کشور نیازمند اقدام‌های فوری است، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از مساجد روحانی ندارند ضمن اینکه بعضی از مساجد تنها در ماه مبارک رمضان و محرم باز هستند.


فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الأنبیا(ص) با اشاره به فعالیت ۱۹۲ مسجد در رشت، یادآور شد: تعداد ۱۲۲ مسجد در روستاهای شهرستان رشت فعال هستند.


وی شهرستان رشت را نیازمند ۷۰۰ مسجد دانست و اظهار کرد: بعضی از مساجد رشت قابل استفاده نیست.


سردار حزنی به جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد یک‌هزار و ۴۴۰ مسجد در استان کم داریم و با توجه به نیاز احداثمسجد در شهرستان رشت این رقم به بیش از دو هزار مسجد می‌رسد.


فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الأنبیا(ص) با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تامین نیاز مساجد در روستاهای کشور در مدت سه سال آینده، بیان کرد: تشکیل مجمع خیران می‌تواند ۳۰ درصد از نیاز مساجد را برطرف کند.


وی خواستار تشکیل مجمع خیران مسجدساز در استان‌های مختلف به‌ویژه در گیلان و اردبیل شد و تصریح کرد: مجمع خیران مسجدساز باید در تمام شهرستان‌ها تشکیل شود.


سردار حزنی از احداث۶۰۰ مسجد در گیلان خبر داد و یادآور شد: در مدت سه سال آینده مشکل گرمایشی، سرمایشی و نور مساجد استان با ۵۰ درصد مشارکت عمومی برطرف می‌شود.


فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الأنبیا(ص) با تأکید براینکه تمام مشکلات نظام اسلامی توسط مساجد از بین می‌رود، گفت: احیای مساجد مشکلات جامعه را برطرف می‌کند.


مسجد الجواد(ع) لاکانی رشت به همت حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امام جمعه موقت رشت و امام جماعت این مسجد پس از بازسازی با حضور آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در اردبیل بازگشایی شد.