به گزارش پارس، «محمد طه نعمانی» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به علاقه خود به فعالیت‌های قرآنی، اظهار داشت: من از دوران کودکی به تلاوت قرآن علاقه‌ داشتم به همین جهت به تشویق پدرم در سن ۵ سالگی به حفظ قرآن روی آوردم و در سن ۹ سالگی حافظ کل قرآن شدم.

این قاری مصری که برای دومین‌بار به ایران سفر کرده است، ادامه داد: در سن ۱۱ سالگی همراه با پدرم تلاوت قرآن را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم تا اینکه توانستم در این عرصه توانمندی‌هایی را کسب کنم اما برای ارتقای سطح کیفی تلاوت‌ و همچنین یادگیری اصول قرائت و حفظ قرآن به دانشگاه الأزهر الشریف رفتم و پس از مدتی به تلویزیون رسمی مصر دعوت شدم و در آنجا مشغول به فعالیت هستم.

ایران در فعالیت‌های قرآنی پیشتاز است

وی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری شناخته شده و پیشتاز در امور قرآنی است، تصریح کرد: در دوران نوجوانی که به فعالیت‌های قرآنی می‌پرداختم اساتیدم از فعالیت‌های قرآنی ایران اطلاعاتی به من داده بودند به همین جهت علاقه خاصی به دیدن ایران و فعالیت‌های قرآنی این کشور داشتم که سال گذشته به لطف خدا توانستم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن ایران شرکت کنم.

نعمانی با اشاره به اینکه رشد فعالیت‌های قرآنی در ایران اسلامی مدیون داشتن رهبری مدبر همچون امام خامنه‌ای است، ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی ایران به دلیل وجود امام خامنه‌ای رشد قابل توجهی داشته است چرا که ایشان به امور قرآنی اهمیت بسیاری می‌دهند.

وی در خصوص مسابقات بین‌المللی قرآن ایران خاطر نشان کرد: ایران اسلامی جوانان با انگیزه بسیاری دارد که به امور قرآنی می‌پردازند. من سال گذشته متوجه شدم که امام خامنه‌ای مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران کرده‌اند که به نظر من امری واقعا مطلوب است که امیدوارم مسئولان و مقامات ایران برای تحقق این امر تلاش کنند چرا که حفظ قرآن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مردم ایران قدر رهبر خود را بدانند

این قاری مصری با اشاره به اینکه مردم مصر پیش از ورود به عرصه قرائت به حفظ قرآن اهتمام دارند، دیدار با امام خامنه‌ای را یکی از آرزوی‌های خود عنوان کرد و گفت: اگر مصر هم رهبری همچون رهبری ایران داشت به طور حتم بیش از این‌ها در امور قرآنی رشد می‌کرد بر همین اساس به مردم ایران توصیه می‌کنم قدر رهبر خود را بدانند و برای تحقق مطالبات ایشان برنامه‌ریزی کنند.

نعمانی در ادامه درباره سخت‌گیری‌های مقامات مصری برای اعزام به ایران ادامه داد: جلوگیری از ارتباط مسلمانان ایران و مصر خلاف مفاهیم قرآنی است و امکان‌پذیر نیست چرا که ما مسلمانان باید بر پایه قرآن کتاب الهی حرکت ‌کنیم؛ قرآنی که به اتحاد مسلمانان اشاره کرده است.