به گزارش پارس، حسین سلیمی رئیس سابق مرکز هنرهای نمایشی در گفت‌و‌گو با فارس درباره ویژگی‌هایی دبیر جشنواره تئاتر فجر اظهارداشت: در درجه اول کسی که دبیر جشنواره تئاتر فجر می‌شود باید از جنس تئاتر باشد و گروه‌ها را به درستی بشناسد و جایگاه تئاتر را در جامعه ما درک کند.

وی افزود: در درجه دوم دبیر جشنواره تئاتر فجر نباید منافع شخصی در جشنواره داشته باشد، زیرا در بعضی دوره‌ها برخی سلایق و منافع خاص باعثشده تا بخشی از هنرمندان از دایره بیرون بمانند.

دبیر جشنواره شانزدهم و هفدهم جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: دبیر جشنواره فجر و همکارانش باید حساسیت‌های جامعه و خطوط قرمز آن را به خوبی بشناسند تا هم بتوانند نیازهای مخاطب را فراهم کنند و هم شرایطی ایجاد کنند تا از خطوط قرمزی که موجب حساسیت و حاشیه در جامعه می‌شود، جلوگیری کنند.

سلیمی برخورداری از ارتباطات بین‌المللی را جز ویژگی‌‌های اصلی دبیر جشنواره تئاتر فجر دانست و گفت: ‌ همچنین کسی که این مسئولیت را می‌پذیرد و باید ارتباطات بین‌المللی خوبی داشته باشد تا بتواند گروه‌های مناسب خارجی را دعوت کند و به گونه‌ای با گروه‌های خارجی تعامل کند تا آنها مجاب شوند قواعد و هنجارهای جامعه ما را در اجراهایشان لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه در بین مدیران و هنرمندان افراد شایسته‌ای برای مدیریت جشنواره تئاتر فجر حضور دارند، گفت: منتهی در شرایطی فعلی کشور به نظرم کسانی باید در جریان جشنواره قرار بگیرند که سعه‌صدر داشته باشند و بتوانند فشارهای زیادی که کار سنگینی مثل فجر را دارد را تحمل کنند. دبیر جشنواره تئاتر فجر قطعا با کمبود بودجه، مشکلات اجرایی، انتظارات بسیار زیاد دیگران، و … مواجه خواهد بود بنابراین کسی باید انتخاب شود که توانایی، تحمل و مدیریت این مشکلات و کمبودهای متفاوت را داشته باشد.

مدیرکل سابق هنرهای نمایشی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت فکر می‌کنم دبیر جشنواره فجر باید نماینده سعه‌صدری باشد تا بتواند گروه‌های مختلف با گرایش‌های مختلف را در درون جشنواره گرد هم بیاورد تا تصویر مناسبی را از تئاتر ایران در این ویترین ارائه کند.