به گزارش پارس به نقل از فارس، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از کتاب «بهار کتاب» حاوی بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران درباره حضور علیرضا مختارپور به عنوان دبیر کل نهاد کتابخانه‌ها اظهار داشت: راجع به این موضوع سؤال نپرسید. این سؤال ربطی به نمایشگاه کتاب ندارد. ما در حال حاضر در نمایشگاه کتاب هستیم، هر سؤالی راجع به این رویداد دارید بپرسید.

وی درباره میزان اقبال به نمایشگاه کتاب این دوره بیان کرد: اقبالی که نسبت به نمایشگاه کتاب است به دلیل حجم زیاد کتاب هایی است که در حوزه ناشران داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی درباره آمار فروش نمایشگاه امسال گفت: آمار فروش کتاب های ناشران نسبت به سال گذشته به قدری زیاد است که قابل مقایسه نیست هر چند  که بخش عظیمی از آن به قیمت بالای کتاب بر می گردد اما در هر صورت اقبال مردم به کتاب خوب است.

جنتی خاطر نشان کرد: من فکر می کنم مردم خودشان بهترین قاضی هستند و می توانند نسبت به تغییرات نمایشگاه امسال قضاوت کنند امیدوارم به هر حال نمایشگاه کتاب بتواند در جهت اهداف مان که توسعه فرهنگ مطالعه  وکتابخوانی است، موثر واقع شود

وی در پاسخ به سوالی درباره پرداخت بدهی ناشران خارجی بیان کرد: این مشکل در راه حل شدن است؛ اختلاف نظری بین بانک مرکزی و بانک عامل وجود دارد که ما هر مرتب در حال پییگیری این مشکل هستیم.