به گزارش پارس،   سایت اقتدار ملارد نوشت: شهرستان ملارد حدود ده سالی است که صاحب سینما شده است ولی اکنون ساختمان این مکان فرهنگی تبدیل به محیطی کاملا تجاری شده است و به سبب قرار گرفتن در محدوده صنف مبل فروشان به یکی از مبل فروشی های اطراف تبدیل شده است.

تاثیر سینما در فرهنگ و استفاده از سینما به عنوان یک ابزار فرهنگی می تواند، یکی از نقاط مفقود شده فریاد همیشگی مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باشد که حمایت مسئولین در این راستا را می طلبد.

در سالن سینما می توان از هنر به صنعت و تجارت رسید و چه بسا در این عرصه آثاری فاخر   تولید شود که تاثیر جهانی داشته باشند و بتواند شناسنامه فرهنگی ملتی باشد که پیشینه ای بس عظیم در موضوع فرهنگ و معنویت دارد.

* سینمای ملارد و تغییر کاربری

تنها سالن سینمای در غرب استان تهران چند سالی است از دغدغه مسئولین ملاردی خارج شده است و گویی هیچ نیازی به راه اندازی این مجتمع سینمائی نمی کنند و سالن فردیس پذیرای علاقمندان سینما است، سینمای که می تواند برای مردم شهرستان درآمد زا بوده و هم چنین اشتغال زا چند سالی است که به حال خود رها شده است و اکنون جولان گاه مبل های قیمتی در این منطقه است.

آری گویا تفکر پیرامون داشته های شهرستان حلقه ای مفقوده در بین مسئولین می باشد و شاید افتتاح این سالن همزمان با ورود برخی اعضا به شورای آن زمان، با تاریخ یک ساله یا شاید کمتر افتتاح شده است.

آری اکنون تنها سالن سینمای شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه است و مردم علاقمند به سینما که در روزهای ابتدائی افتتاح علاقه وافری به تماشای فیلم در این سینما داشتند چند سالی است از داشتن مدیریتی یکپارچه برای رسیدگی به فرهنگ محروم بوده اند و امیدواریم مسئولین جدید نه به فکر راه اندازی تنها سالن سینمای غرب استان تهران باشند و با تبلیغات مناسب سعی در جمع کردن مخاطبان خاص خود کند.

نبود سینما، یکی از معضلات فرهنگی

بدون شک سینما یکی از اساسی ترین و موثرترین رسانه های ارتباطی است که در ترویج، تدوام، گسترش و بقاء هنر واقعی یک جامعه تاثیر غیر قابل تردیدی دارد، سینما   معلمی است که انسان سازی میکند و می تواند به انسان مفاهیم و مصادیق انسان محورانه، دین مدارانه و انقلابانه را تعلیم دهد.

سینما پایه گذار عواطف و احساساتی است که بشر با آن دست به گریبان است و تفکر بشر و ساختمان فکری و روحی وی را می تواند دگرگون کند سینما تاریخ مصور یک ملت است و بهترین روش مطالعاتی برای اشخاصی که می خواهند با فرهنگ و تمدن گروهی از مردم آشنا شوند   و علاوه بر اینها مکانی تفرحی و رفاهی نیز محسوب می شود.

وجود یک سالن   سینما می تواند تاثیر بسزایی در پر کردن اوقات   فراغت افراد به ویژه نوجوانان و جوانان داشته و ترویج گر فرهنگ ناب اسلام و ترویج گر گفتمان انقلاب اسلامی باشد، هرچند سینما در سال های گذشته با فیلم های که در آن به اکران گذاشته می شود محلی برای ارعاب است، اما فی نفسه سینما محلی برای ترویج فرهنگ در بین عموم مردم است.

نبود سینما یکی از عواملی است که فضا را برای تکثیر فیلم های بعضا غیر مجاز در سطح شهرستان بازمی کند، خیابان اصلی و معابر عمومی در شهرستان ملارد محلی برای فروش فیلم ها و سی دی های غیر مجاز است که راه اندازی سینما و پخش فیلم های ارزشی می تواند این معضل شهرستان را تا حدودی کاهش دهد.

سینما به عنوان یکی از هنرهای هفت گانه وبعضا آخرین و کامل ترین هنر در زندگی بشر با تعابیر مختلفی چون جادوی قرن از آن یاد می شود که اکنون به پدیده ای واقعیت ساز تبدیل شده است و هرآنچه دیده می بیند دل یادش را در سر می پروراند و با این ابزار که در خدمت مستکبرین عالم است چه ضربه ها که متحمل نمی شویم، هم در عرصه سیاست و هم در عرصه فرهنگ و چه بسا در عرصه سبک زندگی و اقتصاد سینمای غیر دینی   آسیب های زیادی به ما زده است و باز نتوانسته ایم از این ابزار استفاده بهینه کنیم.