به گزارش پارس به نقل از فارس، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری با اعلام این خبر افزود: همزمان با یادروز بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، آرامگاه این بزرگمرد تاریخ ادبیات ایران و جهان برای پذیرایی از بازدیدکنندگان و علاقمندان آماده می شود.


وی افزود: با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی در سطح این استان، برنامه ریزی های برای اجرای هرچه مطلوب تر مراسم ویژه بزرگداشت و سایر برنامه های جانبی انجام گرفته و مراسم بزرگداشت با حضور یکی از مقامات کشوری در شب یکشنبه سی و یکم فروردین ماه جاری برگزار می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت یادروز سعدی تصریح کرد: اقداماتی از قبیل آماده سازی فضای آرامگاه، نورپردازی، گل آرایی، امور تبلیغاتی و… در حال انجام است.

وی بیان کرد: این مراسم با حضور ادبا، شعرا و اهالی هنر، مدیران و مسئولان استانی، جامعه گردشگری و عموم علاقمندان به شیخ اجل مصلح الدین سعدی شیرازی برگزار می شود.

به گزارش فارس، آرامگاه ابومحمد مُصلِح الدین بن عَبدُالله، نامور به سعدی شیرازی و مشرف الدین شاعر، نویسنده پارسی گوی ایرانی، صاحب کتاب گلستان در نثر، بوستان در بحر متقارب و غزلیات و دیوان اشعار، در شمال شرقی شیراز انتهای خیابان بوستان و در مجاورت باغ دلگشا واقع شده است.