مهدی چمران؛ منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن تأکید مجدد بر اینکه هنوز گزینه‌ یا گزینه‌ای برای شهردار تهران مدنظر منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران نیست، اظهار کرد: قطعاً در زمان‌بندی مشخص و پس از استقرار شورای شهر تهران در دوره بعد شهردار تهران مشخص خواهد شد.

وی درباره فعالیت  کمیسیون‌های شورای  شهر تهران گفت: هم‌اکنون 6 کمیسیون در شورای شهر تهران فعال هستند که در ارتباط با کاهش و حتی افزایش آنها تصمیمی در جلسات منتخبین شورای شهر تهران اتخاذ نشده است.

چمران همچنین درباره رؤسای کمیسیونها تصریح کرد: در این بخش نیز هنوز ورود پیدا نکردیم و در واقع شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کردیم تا منتخبین آشنایی بیشتری نسبت به کمیسیونها و موضوعات شهری داشته باشند.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد که شهردار آینده تهران از مجموعه شهرداری انتخاب شود یا خیر گفت: این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد و در صورتی که فرد لایق و با اطلاعاتی کامل پیدا کنیم قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و در غیر این صورت از خارج از شهرداری تهران، فردی را برای پایتخت انتخاب خواهیم کرد.

وی درباره زمان آغاز به کار رسمی شورای شهر تهران در دوره ششم گفت: همان‌طور که قبلاً نیز گفته شد 12 مرداد ماه زمان استقرار دولت جدید است و براساس قانون یک ماه بعد (12 شهریور) شورای شهر تهران در دوره جدید فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

چمران در واکنش به صحبت‌های محسن هاشمی مبنی بر اینکه "از 13 مرداد ماه به شورای شهر نخواهیم آمد"، گفت:‌ این موضوع به آنها برمی‌گردد و ارتباطی به ما ندارد اما ما براساس قانون عمل خواهیم کرد و در 12 شهریور ماه فعالیت خود را رسماً آغاز خواهیم کرد.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا همزمان با آغاز رسمی شورای شهر تهران در دوره ششم در روز 12 شهریور ماه آیا شهردار جدید تهران نیز مشخص خواهد شد یا خیر گفت: در آن روز قطعاً ترکیب هیئت رئیسه و معارفه و... انجام خواهد شد و انتخاب شهردار به جلسه بعدی موکول خواهد شد.