احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به شهرداری درباره وضعیت مجسمه میدان حر اظهار داشت: متأسفانه شهرداری نسبت به حفظ این مجسمه بی‌توجه است در حالی که مجسمه نماد اساتیدی باشد در پایتخت کم داریم.

وی گفت:‌ مجسمه میدان حر به صورتی است که گرشاب از قهرمانان شاهنامه به جنگ اژدها رفته و باید نگهداری و حفظ این مجسمه هر چه بیشتر مورد توجه باشد.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: عمده مجسمه و تندیس‌های شهری عکس‌های پرسنلی حجیم شده است و بعد از اشغال مناطق ایران توسط روسیه که باعث جدا شدن آذربایجان شد عده‌ای به ایران آمدند که سازنده مجسمه میدان حر، ارژنگ رحیمی از این افراد بود.

مسجدجامعی تصریح کرد:‌شأن این مجسمه به صورتی است که باید بگوییم نشان‌دهنده پایان اشغال‌گری توسط شوروی است لذا باید این هنر ارزشمند و یگانه را در تهران به آن بها داد.

وی همچنین به موضوع کوهنوردی در ایران اشاره کرد و گفت:‌در بسیاری از مکان‌های تاریخی از جمله غار علی‌صدر توسط کوهنوردان کشف شده است و تشکل‌های کوهنوردی در تهران در خیابان لاله‌زار یک مکانی دارند که همه ابزار و وسایل‌شان را آنجا جمع‌آوری کرده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:‌به شهرداری پیشنهاد می‌دهم که به این کوهنوردان کمک کند تا مکان دائمی برای نمایش وسایل و ابزار خود در نظر گیرند.