زهرا صدراعظم نوری ، رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برای آمادگی شهر تهران جهت جلوگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی چه اقداماتی انجام گرفته است اظهار کرد:برای جلوگیری از  وقوع سیلاب‌های احتمالی، شهرداری تهران لایروبی  مسیل‌ها، کانال‌ها و نهرهای سطح شهر تهران را  انجام داده است. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که برای نقاط  نیازمند اصلاح مجدد و آنهایی که به اقدامات فنی احتیاج دارند چه اقداماتی انجام شده است گفت‌: برای بهسازی بهتر، تمام این نقاط در شهر تهران شناسایی شده‌اند و با اولویت بندی در برنامه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این نقاط می‌توانند منجر به بروز آبگرفتگی و در ادامه وقوع سیلاب ها شوند، اما در حال حاضر شناسایی شده‌اند و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بر اثر باران‌های اخیر چقدر از شهر تهران دچار آبگرفتگی شده‌ است گفت: خوشبختانه علی‌رغم بارندگی‌های شدیدی که رخ داد اما تاکنون شاهد آبگرفتگی و سیلاب نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال هیچ نگرانی وجود ندارد و تمام نیروها در حالت آماده باش هستند و  با ارتباط تنگاتنگی که با سازمان هواشناسی بوجود آمده است وضعیت هوا به صورت مرتب پایش می‌شود و نیروها آماده باش هستند.