تورج فرهادی شهردار منطقه 6 تهران درباره طرح کوچه های دوستی اظهارداشت: هدف از اجرای این طرح را ارتقای حس تعلق به محیط زندگی و هویت‌بخشی به کوچه‌های شهر است و اجرای این طرح نوین می‌تواند هویت‌ از دست رفته محله‌ها را به آنها بازگرداند.

شهردار منطقه۶ تهران ادامه داد: با برنامه‌ریزی  صورت گرفته،  فاز اول این طرح،  تحلیل ویژگی‌های محله با مشارکت گروه‌های محلی صورت پذیرفته و کوچه بهشهر در محله  ایرانشهر به عنوان موقعیت مکانی  مناسب انتخاب و جهت تایید به اداره کل امور بانوان ارسال شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم پس از انتخاب محل مناسب،  فراخوان مشارکت در طراحی و اجرای ایده منتشر و با تشکیل اتاق فکری با حضور ذینفعان محلی، ایده‌های برتر جهت اجرا انتخاب می شود.

فرهادی گفت: طرح کوچه دوستی با نگاه ویژه به معضلات فرهنگی و اجتماعی در کوچه، محله و در جهت ارتقای حس تعلق شهروندی از طریق خلاقیت در هنر با مشارکت شهروندان خصوصاً زنان و کودکان اجرا می‌شود.

شهردار منطقه۶ تهران خاطرنشان کرد: خلق آثار هنری توسط زنان در محیط‌های شهری به عنوان ابزاری قدرتمند می‌تواند منجر به معنا بخشی به فضا و ایجاد روابط قوی میان شهر، شهروند و محیط اجتماعی شود و ترویج هنر در کالبد شهر، ضمن ایجاد و توسعه زیبایی بصری برای شهروندان، زمینه ارتقای تعلق محله‌ای، تقویت هویت مکانی و دلبستگی به مکان را برای شهروندان به دنبال دارد.