زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران  درباره برنامه‌های شهرداری تهران در مورد پدیده دستفروشی در شرایط کرونا،‌اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا سبب آسیب به مشاغل زیادی در شهرهای مختلف از جمله تهران شده است و باید دولت حمایت‌های مالی لازم را جهت حمایت از این مشاغل انجام دهد تا آسیب‌های ناشی از کرونا به خانواده‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری در مقامی نیست که بخواهد از اصناف به لحاظ اقتصادی حمایت کند گفت:‌مدیریت شهری برنامه‌هایی همچون طولانی کردن زمان پرداخت عوارض و تعدیل آن را برای اصناف در نظر گرفته است ولی این موضوعات کافی نیست و انتظار حمایت از سوی دولت از سوی مشاغل آسیب دیده وجود دارد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: طی دو درخواست از رئیس بنیاد مستضعفان در دو مرحله کمک‌های معیشتی به برخی از دستفروشان پایتخت انجام گرفت و به دلیل تداوم شرایط کرونا سه بار دیگر درخواست مشابه از بنیاد سازمان مستضعفان داشته‌ایم و بنده چندین بار درخواست گفت‌وگو در این زمینه داشته‌ام ولی متأسفانه نتیجه و پاسخی حاصل نشده است.

نژادبهرام با بیان اینکه در مناطقی از تهران مانند منطقه 15 و 17 مکان‌هایی با توجه به شرایط کرونا برای فعالیت دستفروشان در نظر گرفته شده است،‌گفت: شرایط مهیا شده به صورتی بوده که امکان رعایت پروتکل‌ها بسیار مناسب است و حتی شهرداری تبلیغاتی برای فعالیت آنها نیز انجام داده تا بخشی از دغدغه‌های آنها کاهش یابد.

وی گفت: پیش از شیوع کرونا اقدامات بسیاری در حوزه‌های مختلف جهت جمع‌آوری دستفروشان انجام می‌شد ولی در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از کرونا  حمایت با رعایت پروتکل‌ها و در شرایط متفاوت انجام می‌گیرد و دولت باید با ارائه وام‌های کم بهره و کاهش مالیات و ارائه تسهیلات اقدامات هر چه بیشتر را برای افراد آسیب‌دیده انجام دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران آمادگی دارد اقدامات لازم را جهت شناسایی دقیق دستفروشان انجام دهد تا کمک‌ها به میزان مناسب و مورد نیاز به آنها انجام گیرد.