فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره آخرین وضعیت متروی پایتخت با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا اظهار داشت: برای کاهش آمار مسافران اقدام خاصی نمی‌توانیم در متروی تهران انجام دهیم و از مردم خواستاریم که سفرهای خود را با مترو کاهش دهند.

وی افزود: همانطور که شهروندان در سایر اجتماعات سعی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی دارند، در هنگام استفاده از مترو نیز باید این موضوع را هر چه بیشتر مورد توجه قرار دهند.

نوبخت ادامه داد: همه با هم باید همکاری داشته باشیم تا از موج‌های کرونا عبور کنیم. از اسفند که شیوع کرونا آغاز شد، تاکنون با حداکثر توان و ظرفیت در متروی پایتخت خدمت‌رسانی به شهروندان انجام گرفته است و سرفاصله حرکت قطارها کاهش یافته به طوری که این سرفاصله حرکتی در خط 2 به 3 دقیقه و در خط 3 به کمتر از 6 دقیقه رسیده است. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با بیان اینکه آمار مسافران به طور میانگین در 18 ساعت کارکرد مترو حدود 940 هزار مسافر است، گفت: در ساعات پیک که یکی صبح و دیگری بعدازظهر است،‌ واگن‌های مترو بسیار شلوغ شده که باید حتماً مسافران مدیریت سفر را مدنظر قرار دهند. 

وی با اشاره به اینکه به طور مثال ساعت 11 صبح خطوط مترو خلوت‌تر است، گفت: با لغو طرح ترافیک نمی‌توان آمار مسافران را تنظیم کرد. هفت ماه است که این بیماری را همه مردم شناخته‌اند و فقط هم مختص کشور ما نیست. چاره کار تنظیم سفرها توسط شهروندان است که هر چه سفرها کنترل‌شده باشد، این بیماری در حمل و نقل عمومی نیز با مدیریت بهتر انجام می‌گیرد. 

نوبخت در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر میزان استفاده مسافران از ماسک در مترو چقدر است، گفت: حدود صددرصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند.البته مباحثی برای جریمه شدن افراد بدون ماسک مطرح است که ما نمی‌توانیم جداگانه برنامه یا طرحی را در این راستا اجرا کنیم. ما هم تابع ستادکل مقابله با کرونا هستیم و هر چه ابلاغ شود را اجرا می‌کنیم. 

وی تأکید کرد: ضدعفونی قطارها و ایستگاه‌های مترو چندین بار در روز انجام می‌گیرد و شهروندان نگرانی در این زمینه نداشته باشند. فقط تا می‌توانند کمتر با مترو سفر کنند تا فاصله اجتماعی رعایت شود.