برج میلاد تهران به دعوت مؤسسه خیریه محک و در یک اقدام جهانی همراه با 6 برج معروف در کشورهای کانادا، انگلستان، بلژیک، چین و مالزی به رنگ طلایی که رنگ آگاهی‌رسانی سرطان اطفال است، در آمد.

این اقدام به مناسبت ماه سپتامبر که در تقویم جهانی به عنوان ماه اطلاع‌رسانی سرطان اطفال نامگذاری شده است، انجام شد.

آراسب احمدیان، مدیرعامل مؤسسه خیریه محک در تشریح این اقدام و اهداف آن گفت: مؤسسه محک در نزدیک به سه دهه فعالیت خود تلاش کرده است تا ضمن ارائه و تأمین خدمات درمانی و حمایتی برای قهرمانان کوچک مبارزه با سرطان، زمینه آگاهی‌رسانیِ تشخیص زودهنگام سرطان کودک را در جامعه فراهم آورد؛ چرا که یکی از عوامل تأثیرگذار در درمان اثربخش‌تر، کم‌دردتر و کم‌هزینه‌تر بیماری سرطان، تشخیص زودهنگام است که سبب تسهیل و کارآمدری فرآیند درمان، ارتقای کیفیت زندگی و افزایش نرخ بهبودی می‌شود.

وی افزود: اقدام نمادین طلایی شدن برج میلاد همزمان با نمادهای شهری و ساختمان‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری نظیر برج CN تورنتو در کانادا، برج BT لندن و برج ساعت یادبود جوزف چمبرلین بیرمنگام در انگلستان، پارلمان اتحادیه اروپا بروکسل بلژیک، برج انرژی شنزن چین، برج KL کوالالامپور مالزی، که هر کدام نماد و نشانه‌ای از شهر و کشور خود هستند، در راستای کمپین جهانی آگاهی‌رسانی سرطان اطفال بوده و باعث می‌شود تا مردمان ایران و جهان بدانند نماد شهر تهران، پایتخت ایران، به حمایت از قهرمانان کوچک محک برخاست.

مدیرعامل محک ادامه داد: این اقدام به دعوت انجمن بین‌المللی آنکولوژی کودک و با شعار منتخت "این ماه تو هم طلایی شو" مانند هر اقدام نمادین دیگری با هدف یادآوری و فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی انجام گرفته تا همه جامعه بویژه گروه‌های مرتبط با کودکان همچون والدین جوان، معلمان و مربیان، و پزشکان اطفال و عمومی، توجه بیشتری به نشانه‌های بیماری سرطان در کودکان داشته باشند و بار دیگر به نقش خود در تشخیص زودهنگام این بیماری توجه کنند.

احمدیان افزود:دیگر هدف این اقدام همکاری و ارتباط مؤسسه خیریه محک به عنوان سازمانی که خود را متولی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در ایران قرار داده، با سازمان‌های بین‌المللی در زمینه سرطان اطفال است.

وی با تأکید بر اینکه واقعیت‌های جهان امروز از جمله بیماری کرونا بیش از پیش نشان داد که بشر برای پیروز شدن بر بیماری‌ها راهی جز تبادل دانش و تجربه و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های تحقیقاتی، درمانی و پزشکی ندارد، گفت: این موضوع سال‌ها پیش در بیانیه مأموریت محک به صراحت بیان شده است که مؤسسه  خیریه محک وظیفه دارد تا از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین‌المللی فعال در زمینه سرطان به کاهش نرخ ابتلا به سرطان در کودکان و روش‌های مؤثر در درمان دست یابد. 

مدیرعامل محک با تأکید بر آنکه درمان سرطان در هر شرایطی باید ادامه یابد، گفت: خانواده بزرگ محک به خوبی می داند که در هر شرایطی حتی در این روزهای سخت نیز درمان نزدیک به 20 هزار کودک مبتلا به سرطان تحت حمایت این سازمان نمی‌تواند متوقف شود.

احمدیان با اشاره به اینکه چنین پویش‌ها و اقدامات جهانی به گسترش فرهنگ‌سازی در زمینه این همکاری‌ها کمک خواهد کرد،بیان داشت: در این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اهمیت سلامتی برای همگان بیش از پیش آشکار شده است تنها با اتکا به همراهی نیکوکاران محک است که می‌توانیم به رساندن فرزندانمان به بهبودی امیدوار باشیم.