به گزارش پارس نیوز، 

علی اعطا در میانه نخستین جلسه فرایند کار شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران اسامی ۳۰ گزینه تصدی شهرداری تهران را اعلام کرد.

وی در معرفی گزینه‌های شهرداری تهران، به محسن هاشمی رفسنجانی، تقوی نژاد، الهه کولایی، حسینی مکارم، علی اوسط هاشمی، مناف هاشمی،  مقدس هاشمی، علی ربیعی، محسن پورسیدآقایی، معصومه ابتکار، حجت میرزایی، اردکانیان، عباس آخوندی، نصرالله جهانگرد، مصطفی سلیمی، مولاوردی، مصطفی موسوی لاری، ایرج معزی، مصطفی سالاری، جواد امام، حمید ایمانی، غلامرضا انصاری، کشکول، شیخ، صادق خرازی، خواجه نصیر، علی اصغر احمدی، انصاری لاری، فیروز حناچی و واعظ مهدوی اشاره کرد و  افزود: نخستین جلسه هم اندیشی فرایند انتخاب شهردار تهران صبح امروز با حضور همه اعضای شورای شهر تهران به جز احمد مسجد جامعی برگزار شد.

اعطا ادامه داد: بنابر زمان بندی که دیروز اعلام کردم و طبق آن، امروز لیست بلند شهرداری تهران از سوی اعضا تهیه شد. هر کدام از اعضای شورا حداکثر پنج گزینه پیشنهادی خود را مطرح کردند و این لیست به شرحی که گفتم، تهیه شد. البته اشتراکات زیادی در بین پیشنهادات وجود داشت که در نهایت ۳۰ اسم مشخص شد.

وی با بیان این که در مرحله بعدی یک رای گیری مخفی به عمل می‌آید که هر کدام از اعضا به پنج نفر رای خواهند داد، گفت: نهایتا نیز پنج نفری که باید به صحن بیایند و برنامه‌هایشان را ارائه کنند، مشخص خواهد شد. طبق زمان بندی مشخص شده، مقرر است این رای‌گیری روز شنبه ۱۲ آبان انجام شود و روز شنبه ۱۹ آبان ماه این پنج نفر برنامه خود را بر اساس برنامه ۵ ساله سوم شهرداری ،به هیات رئیسه ارائه می‌کنند.

به گفته وی، روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه نیز در دو جلسه کاری صبح و بعد از ظهر هر کدام از این پنج گزینه یک ساعت زمان در اختیار دارند تا نقطه نظراتشان را مطرح کنند. پس از ارائه برنامه‌ها، جلسه پرسش و پاسخ برگزار  و بقیه این فرایند پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: باید فرایند انتخاب شهردار جدید کوتاه‌تر شود؛ هم اکنون جلسه‌ای در این خصوص در جریان است که اگر در فرآیند تغییری حاصل شود تا روند کوتاهتر شود، اطلاعات آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. بی تردید این ۳۰ نفر پیشنهاد اولیه اعضا هستند و از این مرحله به بعد در مورد افراد بحث و بررسی انجام خواهد شد.

اعطا تاکید کرد: قطعا معیارها بر اساس مجموعه معیارهای ۱۶ گانه‌ای که پیش از این اعلام شده است، مد نظر خواهد بود. در این مرحله صرفا پیشنهادهای اولیه مطرح می‌شود و بر اساس آن لیست اولیه 30 نفره ارائه شده و هنوز بحثی در مورد این افراد صورت نگرفته. قطعا پیش از رای گیری اعضا برای ۵ نفر بحث و گفت و گو در مورد هر یک از گزینه‌ها انجام خواهند داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طی چند روز اخیر تماس‌های متعددی برای انتخاب گزینه‌ها انجام شده و افرادی نیز اعلام آمادگی کردند. اعضای  شورا در دسترس هستند و گفت و گوها در این زمینه در جریانند و بر همین اساس اعضا امروز گزینه‌های خود را حداکثر تا ۵ نفر ارائه کردند.