به گزارش پارس نیوز- حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پدیده نوظهور تخریب مدیران پیشین گفت : متاسفانه بد اخلاقی های بسیاری دامنگیر جناح های سیاسی کشور شده بنحوی که آثار زیان بار آن بر کل جامعه و اعتماد عمومی تاثیرات نامطلوبی به جا گذاشته است. هرچند اظهار امیدواری خوب است اما تا کار فرهنگی صورت نگیرد نمی توان به پایان بداخلاقی های مدیریتی امیدوار بود. متاسفانه پدیده نوظهوری در کشور تبدیل به مرام و رسم مدیریتی شده بنحوی که با ورود مدیر جدیدی به بدنه یک نهاد یا وزارتخانه و سازمان تمامی دستاوردهای مدیر قبلی تخریب شده و تمام عملکرد مدیر قبلی زیرسوال می رود.

وی رفتارهای جناحی را ماحصل منیت و خودخواهی دانسته دراین باره گفت: حتما در هر مدیریتی نقاط ضعف و قوتی وجود دارد و نمی توان به صورت صفر یا صد منکر آن شد اما به جای اینکه نقاط ضعف مدیر سابق مرتفع و نقاط مثبت وی تقویت شود دستاوردها به یک باره کنار گذاشته شده ومنیت جایگزین آن می شود. بی شک انقلاب برای همه مدیران هزینه هایی کرده بنابراین نباید به خاطر منیت های جناحی مدیران شایسته و جهادی زیر سوال برده شوند.

بنایی در توصیه ای به همه مدیران بخصوص اصلاح طلبان خاطر نشان شد: مسلما آنگونه که نظام اسلامی برای همه مدیران و روسای جمهور این کشور هزینه کرده به توقعات و مطالبات نظام و مردم پاسخ شایسته ای داده نشده است. مردم منتظر تحول مدیریتی هستند, مردم به دنبال یافتن نقاط ضعف مدیر قبلی نیستند, مردم کار کارشناسی شده از مسوولینی می خواهند که در راس امور قرار دارند, بنابراین توصیه می شود به جای تخریب تقویت دستاوردهای گذشته و جبران ضعف ها را رویکرد مدیریتی خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی دین خود را فدای دنیا مداری می کنند با اشاره به خدمات مدیریتی دکتر قالیباف عنوان نمود: متاسفانه بد اخلاقی های سیاسی در تمام حوزه های مدیریتی کشور دیده می شود. برخی اخلاق ودین خود را به سهولت فدای کار سیاسی می کنند, این رویکرد متاسفانه در یک سال گذشته در حوزه شهری  و شهرداری  تهران  بیشتر دیده شده است, کلانشهر بزرگی چون تهران با بیش از ده میلیون جمعیت در دوازده سال مدیریت دکتر قالیباف شاهد خدمات قابل تقدیری بوده است. به هیچ وجه نمی توان خدمات دوران دکتر قالیباف را نادیده گرفت.

شورای شهر در یکسال کاری نکرده است!

وی خطاب به نمایندگان شورای شهر گفت: یک سال از روی کارآمدن پنجمین شورای شهر تهران می گذرد, مردم اعضای شورای  پنجم را به امید بهتر شدن وضعیت و چهره شهر تهران انتخاب کردند در حالی که عملا از جیب مردم پول می رود اما کمترین کاری در یک سال گذشته از سوی شورا و شهرداری به شهروندان ارائه نشده است. بنده از اعضای شورای شهر می پرسم آیا نقشی در قبال پاسخگویی به مطالبات مردم در شهر تهران ندارید؟ آیا با تکرار تهمت ها که بردند و خوردند مطالبات مردم را پاسخ داده اید؟

بنایی با اشاره به حضور شهردار تهران در هیات دولت خواستار دریافت حق شهروندان تهرانی شد و افزود: متاسفانه این موضوع در دولت و مجلس هم دیده میشود, چند سالی است که همه مشکلات بدون ارائه برنامه ای برای حل آنها به گردن مدیران قبلی انداخته شده و مدیران فعلی کشور کمتر به انتظارات مردمی اعم از اشتغال ومعیشت توجهی داشته اند. مردم از همه ما از مجلس تا دولت و شورای شهر انتظار کار و رفاه و توسعه دارند نمی توان عضو هیات دولت یا نماینده مجلس بود اما توجهی به انتظارات مردم نداشت.با اینکه شهردار محترم تهران اینک در جایگاه هیات دولت می نشیند و تقریبا عضوی از هیات دولت به شمار می رود آیا دولت توجهی به پرداخت بدهی هایش به شهرداری تهران دارد؟ آیا  دولت در سالهای گذشته کمترین همکاری را با دکتر قالیباف صورت داد چه برسد به اینکه وی را در هیات دولت در کنار خود قرار دهند! مسلما مردم شاهد تغییرات هستند و ناکارآمدی ها را به نمایندگان خود و در شبکه های اجتماعی به صورت خود جوش بیان می کنند.

تخریب هدفمند مدیریت جهادی قالیباف

عضو کمیسیون عمران سنگ اندازی به خدمات دکتر قالیباف را بسان حرکت قطار توصیف کرده دراین باره افزود: دوران مدیریت دکتر قالیباف همانند قطار در حال حرکتی بود که برخی طاقت مشاهده این حرکت, نوآوری و شتاب به سوی آینده ای بهتر را نداشتند از این رو با سنگ زدن به قطار جهادی تلاشگر در پی توقف آن بودند. سنگ خوردن قطار درحال حرکت  مصداق کار مدیران جهادی است چرا که مدیران جهادی به دنبال انجام امور مردمی هستند. مدیران جهادی خستگی ناپذیرند و چیزی برای خود نمی خواهند بنابراین آنچه دارند را صرف مردم و مدیریت صحیح کشور می کنند تا در حوزه رفاه و توسعه کشور تاثیرگذار باشند.

 بنایی با بیان اینکه باید راه برای حضور مدیران جهادی باز شود گفت: بی شک اگر مجلس, قوه قضاییه و تمامی نهادهای کشور مملو از حضور مدیرانی با روحیه جهادی و انقلابی بود امروز تنش های کمتری را در حوزه اقتصاد, اجتماع و فرهنگ شاهد بودیم. ضمن اینکه نباید نگران باشیم  چرا که در دوران دفاع از کشور با وجود شدیدترین تحریم ها همین جوانان جهادی بودند که انقلاب را مدیریت کردند. مسلما امروز هم می توانیم از بسیاری از بحران ها عبور کنیم به شرط اینکه تهدید و تخریب یکدیگر را کنار بگذاریم و به نیروی مدیران انقلابی و جهادی اعتماد کنیم.

فرار رو به جلو اعضای شورای شهر تهران برای فرار از پاسخگویی

وی از اعضای شورای شهر پرسید: از سوی دیگر باید خطاب به اعضای شورای پنجم گفت مگر از طیف سیاسی شما برخی در دوره های قبلی حضور نداشتند اگر واقعا حجم تخلفات مدیریت دکتر قالیباف سنگین است چرا آن زمان مانع انجام تخلف ها نشدند و سکوت اختیار کردند؟ آیا این سکوت خیانت به ملت به شمار نمی رود؟ بدیهی است آبادانی شهر تهران را در برابر یک سال بی توجهی به شهر نمی توان با هم قیاس کرد از این روست که اعضای شورای شهر در فرار به جلو از پاسخگویی خود در برابر مردم و خدماتی که درسالهای گذشته انجام شده دست به تهدید و تخریب می زنند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان شد: نه تنها از مدیریت شهری بلکه از مجلس و از دولت انتظارمی رود که در کنار مردم باشند. با جوانان همراه شوند و به آنها روحیه بدهند, دادن روحیه جهادی به جوانان است که آینده ایران را تضمین می کند. نباید عنوان کنیم رئیس جمهور 24 میلیون نفر از مردم ایران هستیم یا رئیس دولت اصلاحات! دولت , مجلس و شوراهای اسلامی متعلق به همه مردم ایران است.

 حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر حل مشکلات کشور با درنظر گرفتن مشارکت جوانان و مدیران جهادی خاطر نشان شد: حفظ روحیه مردم آنگونه که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد بسیار اساسی است. پویایی و روحیه جوانان بسیار ارزشمند است واین پویایی است که می تواند با روحیه انقلابی تلفیق و کارساز شود. دولتمردان باید به این نکته توجه کنند شعور سیاسی مردم بالاست نمی توان مردم را با وعده و شعار بازی دارد. نباید کار اجرایی و مدیریتی را فدای بازی های سیاسی خودمان کنیم. در چنین شرایطی انتظار می رود دست به دست هم کشور را از نو بسازیم از این رو لازم است قوای سه گانه در یک فضای تفاهمی سرعت بخشیدن به حل مشکلات مردم را مد نظر قرار دهند, توجه به رفع موضوعات اقتصادی و استفاده از مدیران جهادی برای حل مشکلات مردم مهمترین الزام کنونی کشور است. قطعا بیکاری, اشتغال , تولید با توسل به روحیه  وفعالیت مدیران جهادی حل می شود به شرط آنکه به آنها مجال مدیریت داده شود.