احمد حکیمی‌پور طی این بازدید که به اتفاق شهردار منطقه 2، مدیر برج آزادی و مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران صورت گرفت، برج آزادی را نماد ملی توصیف کرد و افزود: این مکان یکی از نمادهای پیروزی انقلاب اسلامی است که به لحاظ معماری نیز ویژگی های منحصر به فردی دارد. افزون بر این قرار گرفتن برج در یکی از دروازه‌های ورودی تهران یکی از ویژگی های مهم این بنا محسوب می‌شود.

حکیمی‌پور با ابراز تاسف از اینکه در سال های گذشته به دلیل بی‌توجهی از سوی برخی از دستگاه‌ها، برج آزادی دچار مشکلاتی شد که آب ریزش یکی از آنها بود، گفت: شهرداری تهران در سال های اخیر و طی سه نوبت هزینه زیادی را برای ترمیم و بازسازی برج آزادی انجام داده و این در حالی ایت که شهرداری به لحاظ قانونی وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز بخشی از مشکلات برج آزادی حل نشده باقی مانده است، گفت: در این نوبت بازسازی بنا بر این است که به طور حتم مشکل آب ریزش برطرف شود.

وی تصریح کرد: در این نوبت هرگز دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد و از این رو نظارت دقیق و مستمری بر روند اجرای پروژه صورت می‌گیرد. در عین حال پیمانکار وعده داده که تا پایان تیرماه ترمیم و بازسازی برج آزادی به پایان برسد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به عایق‌بندی برج آزادی، خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه از مشاوران توانمند و حتی دست‌اندرکاران احداث برج استفاده شده و سازمان مهندسی و عمران نظارت عالیه را انجام می دهد.

حکیمی‌پور همچنین با انتقاد از اینکه مدیریت چندگانه برج آزادی را به این حال و روز درآورده است، اعلام کرد: مدیریت برج آزادی باید در اختیار شهرداری باشد و به همین جهت نامه‌ای با امضای رییس شورای شهر تهران به رئیس جمهور نوشته شده و ما درخواست خود را رسما اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه برج آزادی در حال حاضر زیر نظر بنیاد رودکی اداره می شود، اما این مجموعه امکانات کافی برای اداره برج را ندارد و امیدواریم در آینده مدیریت برج به شهرداری تهران سپرده شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: مدیران بنیاد رودکی افرادی زحمت‌کش هستند ولی چون امکانات این بنیاد کافی نیست نمی‌توانند مدیریت مناسبی را بر برج اعمال کنند.

حکیمی‌پور یادآور شد: شهرداری تهران بارها هزینه زیادی را در برج آزادی داشته است و مدیریت شهری تنها تأمین‌کننده بودجه است و ما هیچ مسئولیتی را در مدیریت برج نداشته‌ایم.

وی گفت:‌در حالی برج آزادی در موقعیت مناسب قرار دارد که متأسفانه تعداد بازدیدکنندگان این برج نسبت به برج میلاد بسیار کم است به طوری که در ایام نوروز بالغ بر 800 هزار نفر از برج میلاد بازدید کرده‌اند. اما امیدواریم با سپردن این برج به مدیریت شهری تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد.

وی تصریح کرد:‌ برج آزادی از لحاظ موقعیت بسیار مناسب است و پهنه کامل منحصر به فردی در غرب تهران محسوب می سود. این پهنه به عنوان پهنه میراثی، گردشگری، تفرجگاهی و فرهنگی با محوریت برج آزادی معروف است و امیدواریم در آینده نزدیک با انتقال ترمینال غرب، دسترسی مناسبی را برای علاقه‌مندان به بازدید از برج فراهم کنیم.

به گزارش تسنیم، علی امام، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهرد تهران نیز با اشاره به اینکه عملیات ترمیم و بازسازی برج آزادی از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه با یک طرح حساب شده آغاز شد و مرحله تدوین و اجرای طرح همکاران مدیریت برج نیز مطلع شدند و در جلسات حضور داشتند و در جریان طرح قرار گرفتند.

امام تاکید کرد: ترمیم به منظور پیشگیری از آبریزی در برج میلاد در چهار لایه صورت گرفته است و در واقع به گونه ای اجرا شده است که در آینده از هرگونه آبریزی در برج آزادی جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهر تهران در ادامه عنوان کرد:‌ در اجرای طرح هیچ عجله‌ای نداریم و پروژه با دقت دنبال می شود. بنابر این پیش‌بینی می کنیم ترمیم برج تت پایان تیرماه به سرانجام برسد.

وی از پیش بینی سه لایه عایق و زهکش به منظور جلوگیری از نفوذ آب خبر داد و گفت: اگر آب به یکی از لایه ها نفوذ کند لابه بعدی نقش پشتیبان خواهد داشت.

 شاه‌علی خرسندی، مدیر برج آزادی نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه این بنا تاکنون سه مرتبه مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم ترمیم ریشه‌ای برج مشکلات این برج رفته رفته بیشتر شده است.