مجتبی عبدالهی در جلسه شورای مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران به تشریح آخرین اقدامات این حوزه در شهر آفتاب پرداخت و گفت: علاوه بر سرویس های بهداشتی موجود در شهر آفتاب، در ۵ نقطه نیز سرویس های بهداشتی پرتابلی جانمایی و ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد:این سرویس ها مجهز به سیستم فاضلاب گردیده و پیش بینی های لازم برای تامین آب و برق انجام شده است.

 معاون شهردار تهران با بیان این که ۱۵۴پایه پرچم کوتاه با ارتفاع ۱۵ متر آماده و نصب آن به اتمام رسیده است گفت: پرچم ۱۵۴کشور مختلف  بر روی پایه پرچم ها نصب خواهد شد، ضمن این که پرچم جمهوری اسلامی ایران به ارتفاع ۷۴ متر روبروی ایستگاه مترو شهر آفتاب نصب خواهد شد.

ساخت و تجهیز دو زمین بازی کودکان

به گفته عبدالهی ساخت و تجهیز دو زمین بازی کودکان در کنار چادرهای اختصاصی کودکان در محدوده این نمایشگاه پیش بینی گردیده است.

وی بر تبلیغات تلفیقی از کتاب و تبلیغات دیگر تاکید کرد و گفت:۲۵۰ لمپوست چهار وجهی نیز در تیرهای چراغ برق نصب و ۳۵ سازه برای مباحث فرهنگی و پیام های مرتبط با کتاب نیز جانمایی گردیده است.

 وی اضافه کرد:۳۰۰ نیمکت نیز در قالب دو طرح در این مکان نصب خواهد شد .همچنین پیش بینی های لازم نیز برای راهنمای مسافرین و نصب راهنمای مسیر صورت خواهد گرفت.

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که ساماندهی و توسعه فضای سبز  تا ۱۵ فروردین به پایان خواهد رسید ،تصریح کرد:تاکنون حدود ۱۳۱۶ اصله درخت،۳۲هزار درختچه ،۲۰ هزار رز در مساحت حدود ۵۰ هزار متر مربع کاشته شده است.

وی در ادامه به گونه های گیاهی کاشته شده در شهر آفتاب اشاره داشت و گفت: بلوط دایم سبز، بلوط خزان شونده، کاج مشهد، توت نرک، چنار، بید مجنون، ختمی درختی، یاس زرد، نرگس درختی، یاس شیروانی، یوکا، زرشک قرمز، مروارید و... در این مکان کاشته شده است.

آموزش اولیه ایمنی به تمامی نیروهای مستقر در نمایشگاه

 معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به استقرار تیم آتش نشانی برای تامین ایمنی نمایشگاه شهر آفتاب گفت: آموزش اولیه ایمنی به تمامی کارگاه ها،کارکنان بازیافت، فضای سبز و... داده شده است و پس از شروع نمایشگاه آموزش هایی نیز به غرفه داران نمایشگاه داده می شود.

وی با تاکید بر این که در بحث پیشگیری بازدیدهای لازم صورت پذیرفته است، عنوان کرد:به همین منظور برای تمام کارگاه ها دستورالعمل پیشگیری ارسال و تیم ویژه ای به صورت دائم و  روزانه تمامی مباحث را کنترل و ثبت می کنند.

عبدالهی اضافه کرد:آموزش دیگری نیز برای غرفه داران آغاز خواهد شد و هر غرفه دار الزاما باید آموزش آتش نشانی را به درستی بیاموزد  و تاییدیه این سازمان را دریافت کند ضمن این که عضوگیری داوطلبین نیز در این مدت در شهر آفتاب انجام خواهد شد.

پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات احداث ایستگاه آتش نشانی در شهر آفتاب

عبدالهی در ادامه خاطرنشان کرد:یک تیم کامل عملیاتی شامل نیرو، تجهیزات، خودرو و موتورسیکلت در این مکان مستقر گردیده است که تامین ایمنی نمایشگاه را به عهده دارند، ضمن این که ساخت ایستگاه آتش نشانی نیز از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه خدمات رسانی در شهر آفتاب در دو بخش انجام خواهد شد، گفت:یکسری از اقدامات در زمینه نظافت و رفت و روب محدوده نمایشگاه به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع در بهمن ماه انجام شده است.

وی تصریح کرد:از ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه نیز با استفاده از ۱۳۰۰ نفر روز کارگر و ماشین آلات خدمات شهری، جاروب و تانکر و واترجت، بابکت و خاور و... به نظافت و رفت و روب این محدوده پرداختند.

عبدالهی اضافه کرد:پست بندی کارگران و جانمایی مخازن انجام شده است و مخازن ۱۶۰۰ لیتری،

۱۱۰۰ لیتری ، ۲۴۰ لیتری،مخازن پدالدار، کارتن پلاست، مخزن جدید نیز برای بطری های آب  و...  پیش بینی شده است.

پیش بینی کانکس برای عرضه مواد غذایی و تنقلات به بازدید کنندگان نمایشگاه

به گفته عبدالهی  کانکس هایی نیز توسط شرکت ساماندهی مشاغل با ابعاد مختلف برای عرضه مواد غذایی و تنقلات به بازدید کنندگان پیش بینی شده است که در نقاط مختلف نمایشگاه جانمایی می شود.

وی با اشاره به اختصاص ماشین های شارژی در این نمایشگاه گفت:به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان

ماشین های شارژی  برای جابجایی و انتقال بازدیدکنندگان از محل پارکینگ به محل برگزاری نمایشگاه و بالعکس پیش بینی شده است.

گفتنی است عبدالهی به ذکر برخی از اقدامات انجام شده در این نمایشگاه چون نصب ۶۰هزار متر مربع چادر، تامین ایمنی نمایشگاه توسط سازمان آتش نشانی،بازسازی و توسعه فضای سبز نمایشگاه، تامین اقلام مورد نیاز بازدید کنندگان از جمله غذای سرد و گرم، تنقلات، میوه و... توسط شرکت های صنایع و مشاغل،شهروند و سازمان  میادین میوه و تره بار ،نصب پایه پرچم های کوتاه و بلند،احداث سرویس های بهداشتی،تامین آب و برق و تانکر آب ذخیره،آماده سازی وضوخانه،استقرار اکیپ کنترل کیفیت در محل تولید و نظارت برعرضه کالاها، آماده سازی فروشگاه های شهروند ، جانمایی مناسب مخازن بزرگ زباله و سطل های کوچک زباله، نظافت و نگهداشت سالن ها و محدوده، آماده سازی نقاط تعیین شده برای برپایی میادین میوه و تره بار،جانمایی استیج اجرای برنامه های تآتر موزیکال در رابطه با بحث طرح تفکیک زباله،برگزاری کارگاه های آموزشی در ارتباط با بحث طرح تفکیک پسماند،برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان با موضوع طرح تفکیک، برگزاری مسابقات پیامکی، ارسال پیامک های آموزشی به بازدید کنندگان نمایشگاه از طریق اس ام اس سنتر و... پرداخت.