به گزارش پارس به نقل از مهر، در جریان دویست و سی و چهارمین جلسه شورا بررسی یک فوریت طرح "مساعدت مالی به منظور برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری های ری و شمیرانات" در دستور کار قرار گرفت.

مهدی چمران در تشریح این طرح گفت: با توجه به اینکه بخشی از ری (منطقه ۲۰) و نیز بخشی از شمیرانات (تجریش) در تهران واقع شده و نیز با توجه به اینکه در بخش ری واقع در تهران ۴۸۸ شعبه رای گیری و در بخش شمیرانات واقع در تهران ۱۶۰ شعبه رای گیری وجود دارد لذا این مساعدت ها می تواند در جهت برگزاری بهتر انتخابات انجام شود.

چمران افزود: در قانون هم آمده شهرداری ها می توانند برای برگزاری انتخابات کمک کنند. از اینرو ما برای فرمانداری ری ۶۰۰ میلیون تومان و فرمانداری شمیرانات نیز ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته ایم.

در دلایل یک فوریت این طرح نیز ذکر گردیده است : با توجه به نزدیکی انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دوره هفتم خبرگان رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص کمک های شهرداری ها به مجریان انتخابات و همچنین کمک تخصیص یافته به فرمانداری تهران ضرورت دارد کمک لازم به فرمانداری شهخرستان ری و فرمانداری شهرستان شیمرانات انجام پذیرد.

در نهایت با رای گیری به عمل آمده اعضای شورا به یک فوریت این طرح رای موافق دادند.