به گزارش حوزه شهری پارس نیوز، مجتبی عبدالهی در نشست خبری ایام مبارک دهه فجر و 22 بهمن با بیان اینکه امسال هم در سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مانند سنوات قبل کمیته اجرایی تشکیل شده است، گفت: این کمیته متشکل از کمیته فرهنگی و دانش آموزان، تبلیغات و فضاسازی‌، انجمن و هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی و همچنین نیروهای مسلح است که بیشترین کار اجرایی با مسئولیت شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه امسال نیز 10 مسیر راهپیمایی در شهر تهران برای روز 22 بهمن مشخص شده است، ادامه داد: نورپردازی و آذین‌بندی شهر تهران و برگزاری جشنواره بین‌المللی نورآرایی با 400 اثرداخلی و 60 اثر خارجی در مناطق 22 گانه ازجمله اقدامات صورت گرفته در ایام جشن پیروزی انقلاب اسلامی است که در انتها طرح‌ها به صورت جشنواره‌ای بزرگ در سه نقطه منطقه 12 تا نوروز 95 اکران خواهند شد.

عبداللهی با اشاره به طراحی جایگاه جلوس حضرت امام (ره) و تزیین برج آزادی به مناسب روز 22 بهمن گفت: به پرواز در آوردن بادکنک و بالن‌های تزیینی با شعارها انقلابی، مراسم ملی بزرگداشت لحظه ورود حضرت امام(ره) در 12 بهمن ماه در بهشت زهرا (س)، گلباران کردن قطعات شهدا و راه اندازی کاروان گل در شهر تهران از جمله این برنامه‌هاست‌. همچنین مسیرهای تهران نو، میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی، زیباسازی و شست‌وشوی جداول و اِلمان‌های شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 126 تیم عملیاتی و 153 دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشانی در این مراسم حضور خواهند داشت، اظهار داشت: جلوگیری از سدمعبرهای احتمالی و پاک بودن مسیرها با کمک شهربان در دستور کار قرار دارد.

وی درخصوص حمل‌ونقل زائرین به حرم امام راحل هم گفت: در روز 22بهمن مترو به صورت رایگان فعالیت خواهد داشت و سرفاصله حرکت قطارها نیز به حداقل دو دقیقه خواهد رسید .همچنین 70 تاکسی ون و تعداد زیادی تاکسی سواری هم شهروندان را جابجا می‌کنند.

عبدالهی افزود: ضمن اینکه اتوبوس‌ها هم به صورت رایگان برای جابه جایی مردم فعال خواهند بود .این در حالی است که از میدان‌های اصلی پایتخت همچون پایانه خاوران، میدان راه آهن ، شهرک شهید باقری ، شهرک ولیعصر و شهرک شهید محلاتی اتوبوس زائرین را از ساعت 7 تا 9 صبح به بهشت زهرا(س) انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری 4 هزار مراسم در محلات شهر تهران یادآورشد: 60 ایستگاه فرهنگی نیز در مسیر راهپیمایی به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طی هشت ماه گذشته تمام مناطق بحران‌خیز و حادثه‌خیز شهر تهران شناسایی شده‌اند، یادآورشد: به همین منظور نیز همایش ایمنی شهری در 14 و 15 بهمن ماه در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.