به گزارش حوزه شهری پارس نیوز، رحمت اله حافظی پس از بازدید از منطقه ۱۶شهرداری تهران، با اشاره به ظرفیت بالای شورایاران در شناسایی مشکلات شهروندان در محلات و مناطق و انتقال آن به اعضای شورای شهر تهران، ‌ اظهار کرد: شورایاران، یاران ما هستند و این مساله در عمل اثبات شده است زیرا بر مبنای اطلاعات ارائه شده توسط شورایاران در جلسه هفته گذشته، این بازدید از سطح منطقه به خوبی انجام شد و ما توانستیم از این ظرفیت بهره مند شویم تا مشکلات و دغدغه‌های شهروندان به خوبی رصد شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تعامل مستمر و همکاری شهرداری منطقه و سایر نهادهای مربوطه مشکلات مردم حل شود و افزود:‌ خوشبختانه شهردار منطقه ۶ با شورایاران تعامل مثبتی برقرار کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، تصریح کرد:‌ تامین رفاه مردم باید اولویت اصلی در تمام فعالیت ها و پروژه های شهری باشد. ایجاد تعامل با نمایندگان مردم در شورایاری ها علاوه بر فراهم کردن فضای مشورت می‌تواند از هزینه های اضافی در پروژه های شهری نیز بکاهد و موجب افزایش رضایتمندی مردم نیز شود.

حافظی با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در پشت درهای بسته  منجر به گلایه مندی شهروندان می‌شود، تاکید کرد:‌ باید در طرح های موضعی شهر تهران از شورایاران که در دل جامعه هستند و از مسایل محله و منطقه مطلع هستند استفاده شود تا نارضایتی ها کاهش یابد.

وی با انتقاد از ابزارزنی سنگ بری های منطقه ۱۶ نیز اعلام کرد:‌ این کار مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است از این رو با شرکت ساماندهی مشاغل مکاتبه ای برای خروج این کارگاه ها از شهر تهران صورت خواهد گرفت.

حافظی با اشاره به حضور دو واحد پارکینگ شرکت واحد در منطقه نیز گفت: بر اساس پایش های انجام شده، انحرافاتی در سطح استانداردهای این واحدها وجود دارد از این رو باید مقدمات خروج این مجموعه ها از دل مناطق مسکونی فراهم شود. بدون شک فضای موجود می‌تواند به فضای سبز و تفریحی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در انتقال شرکت روغن نباتی قو اجماع نظروجود دارد ولی مقاومت های پشت پرده مانع انتقال این شرکت شده است، تصریح کرد: با پیگیری ها می‌توان انتقال روغن نباتی را تسریع کرد و شورای شهر نیز در این موضوع تسریع کننده خواهد بود به طوری که در صورت امتناع از انتقال، کاربری زمین شرکت روغن نباتی قو به فضای سبز تغییر خواهد یافت.

حافظی از بهره برداری زیرگذر جوادیه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم اتصال بزرگواره شهید دستواره به شهید رجایی نیز برقرار شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خطوط انتقال نیرو نیروگاه بعثت حدود ۶۰ هکتار از فضای سبز منطقه را برای ساکنین منطقه غیرقابل استفاده کرده است، اظهار امیدواری کرد بتوان در تعامل با برق منطقه ای تهران نسبت به انتقال خطوط به زیر زمین اقدام کرد تا پس از جمع آوری دکل های برق فشار قوی این ۶۰ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی گفت:‌ منطقه ۱۶ فاقد درمانگاه است که با پیش بینی صورت گرفته ساختمان برای این منظور اختصاص یافته است که در صورت تایید شرکت شهر سالم، ‌این ساختمان به درمانگاه تبدیل خواهد شد.

همچنین محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به ظرفیت های بالای مناطق جنوب شهر تهران، ‌تاکید کرد:  باید واژه محروم را مناطق جنوب جدا کرد. اگر برنامه ریزی شود می‌توان درآمدزایی بالایی در این مناطق ایجاد کرد و تنها به حمایت و پشتیبانی لازم نیاز است.

وی با اشاره به اینکه نباید فضای آزاد در مناطق جنوبی به غیر از فضای سبز تبدیل شود، ‌ گفت: باید اولویت های مردم در مناطق جنوبی شناسایی شود. اینکه طرح میدان نازی آباد که هویت آن محسوب می‌شود، ‌ مدام تغییر کند امری غیرضروری است.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز در این جلسه خواستار اقدام اساسی برای نابودی جانوران موذی در منطقه ۱۶ شد و گفت: آنچه در برخی از محلات منطقه از جمله باغ آذری در خصوص سوله های بحران در حال رخ دادن است، مناسب نیست، نباید سوله های بحران به کارهای فرهنگی اختصاص یابد.