به گزارش پارس به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی در جمع خبرنگاران در خصوص لایحه نرخ جدید کرایه وسایل حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد جامعه و همچنین تورم نقطه به نقطه که بنا بر اظهارات مسئولان در آستانه تک رقمی شدن است، در نظر داریم برای سال آینده اعداد نرخ جدید کرایه وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به سالهای گذشته متفاوت تر و کم تر باشد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان هنگامی که هزینه سبد زندگی خانوار تهرانی متناسب با تورم افزایش پیدا نکرده به مردم فشار بیاوریم، تصریح کرد: مشکلات زیادی برای اداره مترو و اتوبوس وجود دارد، اما علیرغم مشکلات بسیار، باید به نفع مردم فرهنگسازی کرد تا بیشتر به وسایل حمل و نقل عمومی علاقه مند شوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهرتهران با بیان اینکه اگر مردم هزینه‌های حمل و نقلشان افزایش پیدا کند از حمل و نقل عمومی روی‌گردان می‌شوند گفت: بنابراین علاوه بر توسعه کمی و کیفی ناوگان باید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس اختصاصی شود تا مردم علاقمند شوند که از آن استفاده کنند.

وی در مورد برخی اظهارات مسئولان شهرداری در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی به دلیل تک نرخی شدن سوخت و قطع بیمه رانندگان جدید تاکسی گفت: تاکسی حمل و نقل عمومی نیست بلکه بر اساس استانداردهای جهانی تاکسی، وسیله‌ای است که در طول مبداء و مقصد باید یک یا دو نفر را سوار کند و تا زمانی که آنها پیاده نشده‌اند نمی‌تواند به افراد دیگر سرویس دهد، اما در پایتخت اینگونه نیست و رانندگان تاکسی رفتار متضادی دارند.

دنیامالی با بیان اینکه وضعیت تاکسیرانان مشخص نیست که آیا آنها عمومی یا خصوصی هستند؟ گفت: وقتی می‌خواهیم نرخ گذاری کنیم، تاکسی عمومی است اما هنگامی که بحث تک نرخی شدن سوخت و قطع بیمه آنها مطرح می‌شود می‌گوییم تاکسی خصوصی است و این پارادکس و تضاد به نفع تاکسیران نیست.

وی با بیان اینکه باید در مورد هزینه‌های تاکسیرانان به صورت واقعی برخورد کنیم و نرخ کرایه بر اساس هزینه نهایی باشد افزود: امسال بیمه و سوخت تاکسیرانان قطع شده است و حتما با لحاظ قرار دادن این موضوعات نرخ گذاری انجام می‌شود اما در مورد مترو و اتوبوس موضوع متفاوت است و بحث حمایت از اقتصاد خانواده و همچنین فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی را داریم تا اشتیاق مردم برای استفاده از مترو و اتوبوس افزایش یابد تا خودرو و آلودگی هوا در پایتخت کمتر شود.

وی ادامه داد: امیدواریم نرخ جدید کرایه وسایط حمل و نقل عمومی برای سال آینده با لحاظ قرار دادن درآمدهای مردم و قشر ضعیف جامعه باشد.

دنیامالی تاکید کرد: نرخ کرایه جدید مترو و اتوبوس امسال افزایش کمتری خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در خصوص وضعیت نرخ گذاری آرم‌های طرح ترافیک افزود: هرچقدر محدودیت استفاده از آرم‌های طرح ترافیک روزانه افزایش یابد، به نفع مردم است و در مورد قیمت‌های نهایی نیز معتقدیم باید قیمت‌ها واقعی شوند.

وی در خصوص اعمال برخی تغییرات در آرم‌های طرح ترافیک که چندی پیش معاون حمل و نقل شهرداری تهران به آن اشاره کرده بود گفت: در خصوص تغییرات آرم‌های طرح ترافیک سال آینده خبری ندارم اما در مورد طرح ترافیک هرکسی می‌خواهد از آن استفاده کند باید هزینه‌هایش را نیز تقبل کند.