به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بالاخره با کلی حرف و حدیث روز سه شنبه 10 شهریور ماه با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و عکاسان و فیلمبردان و 31 عضو شورای شهر برگزار گردید.قبل از برگزاری انتخابات زمزمه های زیادی مبنی بر حضور احمد دنیامالی به عنوان کاندیدای ریاست شورای شهر در کنار احمد مسجد جامعی و مهدی چمران شنیده می شد که طی مصاحبه ای احمد دنیامالی از کاندیدا شدن در این جایگاه استعفا داد.

در یک صد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران تمام اعضای شورای شهرتهران برای شرکت در انتخابات هیات رییسه در جلسه حضور یافتند که در ابتدای جلسه اعضاء برای شرکت آرای خود را به گلدان طلایی انتخاب رئیس انداخته و نهایتا احمد مسجدجامعی با 13 رأی و مهدی چمران با 17 رأی توانستند نظر همسنگرانشان را جلب کنند و این در حالی است که یکی از اعضا نیز رأی سفید خود را به گلدان انداخته بود.

ظاهرا فشارهای سیاسی به الهه راستگو موجب این شد که در نطق پیش از دستور از حضور مجدد در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر استعفا داد.بالاخره انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران در دستور کار اول قرار گرفت و رای نمایندگان تهران برای تعیین ریاست شورای شهر به گلدان معروف ریخته شد.

در این جلسه همانطور که از قبل پیش‌بینی شده بود دو چهره شاخص شورای شهر تهران (احمد مسجد جامعی و مهدی چمران) برای تصاحب ریاست شورای شهر تهران با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت مهدی چمران توانست با 17 رأی بر صندلی ریاست تکیه بزند و مسجد جامعی در این رقابت تنها 14 رأی کسب کرد.همچنین محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی به عنوان دو منشی هیات رئیسه و مرتضی طلایی به عنوان نایب رئیس و تقی پور سخنگوی مجدد شورای شهر در این انتخابات پیروز شدند.

در حالی انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران در این دوره بدون حاشیه در حال برگزاری بود که پس از اتمام برگزاری جلسه انتخاب هیأت رئیسه، برخی از اصلاح‌طلبان نسبت به این انتخابات واکنش نشان دادند.

اما ظاهراً اصلاح طلبان انتظار داشتند که اصولگرایان پس از پیروزی قاطع در انتخابات ریاست شورا، به نفع آن‌ها کناره‌گیری کنند و هنگامی که انتخابات طبق روال عادی برگزار شد، جو سیاسی بر صحن حاکم شد.

 سخنان تند سرخو که اصولگرایان را به تمامیت‌خواهی متهم کرد و واکنش سروری به وی که وسعت نظر اصلاح‌طلبان را در دولت اصلاحات و مجلس ششم زیر سؤال برد، جلسه را که تا ساعت پایانی بی‌حاشیه ادامه یافته بود، قدری متشنج کرد، به نحوی که حتی ولی‌الله شجاع پوریان نیز از نحوه برخورد همفکرانش انتقاد کرد و گفت: ما از دیروز می‌دانستیم که احتمالاً 13 رأی داریم، اما در رقابت شرکت کردیم.

به نظر می رسد که بعد از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران در سال سوم شورای چهارم،علی الرغم عدم حضور اصلاح طلبان در ترکیب هیات رئیسه شاهد سیاسی و جناحی بازی از سوی برخی از نمایندگان باشیم.