به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،مجتبی عبداللهی با اشاره به جزئیات سرقت مجسمه اداره پست، گفت: در روز اول ما فکر می‌کردیم این مجسمه توسط اسکندری، سازنده آن برای مرمت برده شده و پس از پیگیری مشخص شد مجسمه، مفقود یا به سرقت رفته است.
 
وی ادامه داد: پیش از سرقت کل مجسمه، دو دست آن بریده شده بود که به احتمال زیاد افرادی برای استفاده از آلیاژ و فلز آن، آن را ربوده‌اند.
 
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مجسمه اداره پست توسط اسکندری ساخته شده و یکی از مجسمه‌های برگزیده دومین دوسالانه مجسمه‌سازی در سال ۸۸ است.
 
عبداللهی با بیان اینکه پیگیری‌های حقوقی و قضایی سرقت این مجسمه توسط اداره حقوقی زیباسازی در حال پیگیری است، گفت: این مجسمه دوباره به سازنده اولیه خود سفارش داده شده و تا دو، سه هفته آینده آماده و در محل قبلی نصب می‌شود.
 
وی با تاکید بر لزوم تدوین مکانیزمی برای حفاظت در مجسمه‌های شهری، گفت: تکلیفی در مدیریت شهری برای نظارت بر مجسمه‌های شهری نیست. ما مسئول ساخت و نصب مجسمه‌ها هستیم اما نیاز است مکانیزم نظارتی تعریف شود و هم مسئولین امنیت این مجسمه‌ها و هم مدیریت شهری نظارت بیشتری بر حفظ مجسمه‌های شهر داشته باشند.