به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار حسین ساجدی نیا صبح امروز با حضور در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران در این باره گفت: یکی از اولویت‌های ما در عمده جرایم اقتصادی که امسال به عنوان یکی از اولویت‌های ناجا در نظر گرفته شده، بحث مبارزه با قاچاق کالا بوده است و در همین راستا طی 48 ساعت گذشته بیش از 130 تن پوشاک قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمان سپری شده از سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشف محموله‌های قاچاق افزایش 60 درصدی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: از این 130 پوشاکی که کشف شده است 105 تن آن محموله پوشاک قاچاقی بوده است که از مرزهای غربی وارد کشورمان شده بود.

رئیس پلیس پایتخت در توضیح بیشتر محموله‌های کشف شده نیز گفت: محموله 105 تنی توسط چهار ایرانی از یکی از کشورهای همسایه غربی به کشور وارد شده بود و محموله دیگر نیز 25 تن وزن داشت که توسط یک فرد خارجی به کشور قاچاق شده بود.

ساجدی‌نیا در پاسخ به ایسنا درباره ارزش ریالی محموله‌های مشکوفه نیز گفت: با توجه به اینکه این محموله‌ها به تازگی کشف شده است کارشناسان باید ارزیابی خود را در این خصوص انجام دهند.

کاهش 25 درصدی جرایم در دهه اول رمضان

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در 11 روز نخست از ماه مبارک رمضان جرائم 25 درصد کاهش داشته است و ما در مقایسه با دیگر ماه‌ها و نیز در مقایسه با سال قبل وضعیت بهتری را شاهد هستیم.

رئیس پلیس پایتخت به تمهیدات پلیس برای شب‌های قدر نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام همانند سال‌های گذشته تمهیدات ترافیکی و انتظامی خواهیم داشت و گشت‌ها نیز در محلات حضور پررنگتری خواهند داشت که البته جزئیات آن اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت درباره برخورد پلیس با خرده فروشان مواد مخدر نیز گفت: در برخورد با قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر یکسری از مشکلات همچنان ادامه دارد اما در رابطه با معتادان متجاهر هنوز مشکلاتی وجود دارد البته همانطور که پیشتر نیز بنده و دیگر فرماندهان در ناجا اعلام کرده بودیم، در صورت ایجاد کمپ‌های کافی با ظرفیت لازم، نیروی انتظامی این توان را دارد که طی مدت چند روز تمامی این معتادان را از سطح شهر جمع آوری کند.

وی در خصوص ادعای یکی از خبرنگاران که گفته بود کمپ‌ها برخی از معتادان متجاهر را اخراج می‌کنند، گفت: در این خصوص این خود کمپ‌ها هستند که باید پاسخگو باشند اما به طور کلی می‌توان گفت تا زمانی که ظرفیت کمپ‌ها کم باشد ما با چنین مشکلاتی روبرو خواهیم بود که ان‌شاءلله با راه اندازی کمپ‌های جدیدی این مشکل مرتفع خواهد شد؛ ضمن اینکه باید بگویم که خود ما نیز از این موضوع ناراحت هستیم.

کاهش روزه خواری آشکار در پایتخت

ساجدی‌نیا درباره برخورد پلیس با روزه‌خواری آشکار در پایتخت نیز گفت: گزارش‌هایی که در این زمینه به دست ما رسیده نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بوده و مردم و اصناف همکاری خوبی در این خصوص با پلیس داشته‌اند. به ویژه در حوزه اصناف که ما شاهد حداقل گزارش‌ها از پلیس اماکن بودیم و وضعیت مطلوب بوده است.

وی در خصوص تذکر به روزه خواران و طرح برخورد با روزه خواری نیز گفت: در این مورد نیز همانطور که گفتم موضوع حادی نبوده و تنها در حد تذکر بوده و موردی به مرجع قضایی معرفی نشده است. البته لازم است آن دسته از عزیزانی که به هر دلیل امکان روز گرفتن را ندارند رعایت حال روزه داران را کرده و در انظار عمومی و در دید مردم اقدام به خوردن و آشامیدن نکنند.