به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت انتخاب اعضای شورایاری ها بعد از برگزاری انتخابات اظهار داشت:بر اساس هماهنگی های که انجام شده است،روز چهاشنبه و پنج شنبه و جمعه هفته جاری روند انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورایاری های محلات انجام خواهد شد و هر محله اعضای هیئت رئیسه خود را خواهد شناخت.
 
وی در ادامه افزود:به این ترتیب کار مربوط به شورایاری ها که از ابتدای خرداد ماه شروع شده بود،تمام می شود و شورایاران منتخب مردم در محلات برنامه های مربوط به هر محله را با جدیت و صلابت خاصی شروع خواهند کرد.
 
رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها با بیان این که این ستاد کمیته ای را تشکیل داده است که موظف به بازبینی اساسنامه مربوط به شورایاری ها می باشد تا در این بازنگری قدرت شورایاران محترم افزایش یابد خاطرنشان کرد: نخستین کار شورایاری‌ها نظارت است و دومین فعالیت آنها نیازمندی محلی و انعکاس آن به شورای شهر و دیگری پیگیری مطالبات شهروندان از طریق مجموعه دستگاه‌های اجرایی است.
 
طلایی با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ها گفت: این انتخابات به صورت پهنه‌ای و در 3 سوله و در 3 منطقه تهران پیش‌بینی شده است که از بیستم تا بیست و سوم اعضای شورایاری‌های محلات در این 3 سوله حضور و در انتخابات هیأت رئیسه شورایاری‌ محله خود شرکت می‌کنند.
 
وی گفت:سعی خواهیم داشت در روند بازبینی شورایاری ها،درباره انتخابات و همچنین نظارت بر روند برگزاری انتخابات شورایاری ها تحولی ایجاد شود که مشکلی در سال های آتی در روند برگزاری آن رخ ندهد.