به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، علی صابری در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر تهران با اشاره به حضور در ملاقات مردمی منطقه ۲۱ شهرداری تهران گفت: در این ملاقات، فردی با سر و صدا توانست به ملاقات شهرداری منطقه بیاید و بعد با چاپلوسی از وی یک درخواست غیرقانونی داشت که پس از اعلام غیرقانونی بودن این درخواست، شروع به فریاد و توهین به اعضای شورا کرد. از سایر اعضای شورا می‌خواهم در ملاقات های مردمی در موضع تاکید داشته باشند.
 
چمران نیز در تایید سخنان وی عنوان کرد: اعضا در مسائلی که در این نوع ملاقات ها مطرح می شود دقت کنند که منافع فردی را در نظر نگیرند، زیرا ممکن است منفعت یک شهروند، منافع جمعی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
 
انتقاد از ماندگاری کارخانه روغن نباتی قو
 
در ادامه این جلسه، محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی قو از سال ۱۳۳۱ تاسیس شده که همیشه معضلات زیست محیطی برای اهالی کنار این کارخانه ایجاد کرده است، توضیح داد: از سال ۷۳ جلساتی برای خروج این کارخانه از تهران برگزار شده و قرار بود این کارخانه هر چه زودتر از تهران خارج شود. حتی در جلسه ای که با رئیس کمیسیون سلامت شورا، مسئولان کارخانه و معاون خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد، معاون خدمات شهری اعلام کرد کارگران نگران بیکاری نباشند و متناسب با جایگاهشان در شهرداری به کار گرفته می شوند، اما کسی به این سخنان توجه نکرد و متاسفانه در حال حاضر فرمانداری و استانداری نقش تسهیل‌گری برای ماندن این کارخانه را ایفا می کنند، در حالی که این زمین سال ۹۰ به بخش خصوصی واگذار شده و بخش خصوصی هنگام خرید این زمین اطلاع از مشکلات آن داشته است.
 
وی در ادامه به تبدیل بخشی از یک پارک در منطقه دو، خیابان ۲۴ متری، کوچه سوم شرقی اشاره کرد که این پارک سابقه ۲۱ ساله دارد و بخشی از آن در حال ساخت و ساز برای یک مجتمع ۱۰ طبقه است.
 
منشأ گردو غبارهای تهران، زمین‌های جنوب غرب است
 
 در ادامه این جلسه، رحمت‌الله حافظی با اشاره به روز جهانی محیط زیست خاطرنشان کرد: در این هفته آسمان غبارآلود، شهر را تهدید می کرد که به نظر می رسد زمین‌های جنوب غرب تهران منشأ این غبارها باشند.
 
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین با اشاره به گزارش تلفیق بودجه سال ۸۹ شهرداری تهران گفت: یکی از ایرادات این است که چرا با چند سال تاخیر این گزارش به شورا ارائه شده؟ و چرا خلاصه آن در اختیار نمایندگان مردم قرار گرفته و ما اصل گزارش را با چنگ و دندان بدست آوردیم؟
 
حافظی تاکید کرد: باید در خصوص تک تک بندها، شهرداری پاسخ قانع‌کننده داشته باشد، در غیر این صورت مسیر طبیعی خود را که ارجاع به سازمان بازرسی است، طی خواهد کرد.
 
شرایط جیره‌بندی آب برای نظام‌مندی مصرف اعمال شود
 
در ادامه این جلسه، عبدالحسین مختاباد با اشاره به وضعیت زیست محیطی شهر تهران تصریح کرد: بحران آب و زلزله از مهمترین مشکلات پایتخت هستند و متاسفانه اخباری از نشست ۳۶ سانتی‌متری زمین‌های جنوب تهران به گوش می رسد که باید ببینیم چرا این زمین ها نشست کرده است.
 
وی با اشاره به کمبود آب در پایخت عنوان کرد: باید شرایط جیره‌بندی آب برای نظام‌مندی مصرف از همین حالا اجرایی شود تا پیش از وقوع مشکلات نحوه مصرف را اصلاح کنیم.
 
هشدار در خصوص ایجاد پیاده‌راه ۳۰ تیر، انتقاد از نحوه انعکاس اخبار شورا
 
در ادامه این جلسه، احمد حکیمی‌پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از نحوه انعکاس اخبار شورا اظهار کرد: درخواست می شود تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیما بسته شود تا جلسات روز سه‌شنبه و عملکرد کمیسیون ها به طور مستقیم از صدا و سیما پخش شود.
 
وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی و برخی از اعضای شورا از برج آزادی گفت: متاسفانه این اخبار  درست منعکس نشد. 
 
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به طرح پیاده‌راه‌سازی در پایتخت افزود: باید این طرح مورد بازنگری قرار گیرد، زیرا برخی از این پیاده‌راه‌ها فضای کسب و کار را برای شهروندان دچار مشکل کردند. در حال حاضر زمزمه‌هایی برای تبدیل خیابان ۳۰ تیر به پیاده‌راه شنیده می شود که احتمال دارد خاطره ۱۷ شهریور در این پیاده‌راه تکرار شود.