به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،اقبال شاکری در پاسخ به این سوال که آیا با اجباری شدن برچسب معاینه فنی برای ورود به محدوده زوج و فرد،این شائبه بوجود نمی آید که طرح زوج و فرد حذف شود اظهار داشت:حذف طرح زوج و فرد خودروها هنوز در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است و تا به الان در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نرسیده است.
 
وی در ادامه افزود:در سامانه جدیدی که توسط شهرداری تهران طراحی شده است،تمامی وسایل نقلیه بایستی برای تردد در محدوده زوج و فرد،دارای برچسب معاینه فنی و سلامت خودرو باشند.تمامی وسائل نقلیه که می خواهند وارد محدوده زوج و فرد شوند،در صورت عدم برچسب معاینه فنی،مشمول جریمه راهنمایی و رانندگی خواهند شد.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بعد از حذف طرح زوج و فرد خودروها که مورد تصویب شورای عالی ترافیک قرار خواهد گرفت،این امکان دیگر مهیا خواهد شد که خودروهای سواری عمومی و شخصی برای تردد در این محدوده ملزم به تهیه برچسب معاینه فنی خواهند بود.این یکی از پارامترهای اخذ عوارض از خودروها برای تردد این محدوده خواهد بود.
 
شاکری در ادامه تصریح داشت:شورای عالی ترافیک هم اکنون در حال بررسی حذف طرح زوج و فرد خودروها است و تا زمانی که این طرح در این شورا مورد تصویب قرار نگیرد،اجرایی نخواهد شد.البته دارا بودن برچسب معاینه فنی جدای این طرح است و لازم است که رانندگان برای تهیه آن به مراکز مجاز معاینه فنی مراجعه کنند.
 
وی گفت:کنترل ورود و خروج خودروهایی که می خواهند وارد محدوده زوج و فرد شوند،توسط دوربین های ترافیکی و ثبت تخلف گزارش خواهد شد.هم اکنون هم شاهد این هستید که ثبت تخلفات و همچنین ورود به محدوده طرح ترافیک توسط دوربین های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی کنترل می شود.