به گزارش پارس، اسماعیل نجار عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق حادثه‌خیز شهرستان عجب‌شیر در گفت‌وگو با فارس در عجب‌شیر با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر ۲ در تبریز اظهار داشت: اولویت کاری سازمان مبارزه با بحران کشور آموزش است و معتقدیم که آموزش تاثیر زیادی در بحث پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله را دارد.

وی افزود: مشکلات مربوط به بحث سیلاب‌ها، رون آب‌ها و دیوارهای ساحلی شهرستان عجب‌شیر مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با همکاری استانداری استان آذربایجان‌شرقی در رفع این مشکلات قدم برداریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه اولویت کاری این سازمان آموزش است، خاطرنشان کرد: باید این باور را در مردم ایجاد کنیم که در هر لحظه‌ای و در هر نقطه‌ای از کشور امکان وقوع حادثه است.

وی ارتقای کیفیت ساخت و ساز را بحث مهم دیگر در این حوزه دانست و افزود: با پیشگیری از ساخت و ساز در بستر رود در زمان وقوع حادثه از قبیل سیل خسارت کمتری متوجه ما خواهد شد.

نجار با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۰ شهر و ۱۳ مرکز استان در کشور با مشکل کم آبی یا تنش آبی مواجه هستند، گفت: با بحث بحران کم آبی در کشور مواجه هستم، طبیعی است که تا جایی که موثر باشد باید همکاری‌های همه جانبه را دراین زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به بحث ریزگردهای نمکی در حاشیه شهرهای دریاچه ارومیه گفت: بسیاری از مناطق اعم از شرق و غرب و جنوب غرب با این بحران مواجه هستند و استان‌های درگیر واقعا درگیر این موضوع هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نهایت تلاش کار مسئولان ستاد بحران در بحث پیش‌بینی و پیشگیری مخصوصا در کلانشهرها ارتقای سطح کیفیت ساخت و سازها است که آموزش می‌تواند نقش اساسی را در ین زمینه داشته باشد.