به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرهنگ قرآنی شمیم وحی گفت: در حوزه عترت، شهرداری تهران کارهای گسترده‌ای را انجام داده است از جمله حمایت از هیات‌ها و حسینیه‌ها در قالب نمایشگاه عطر سیب و مشارکت در جشن‌ها و سالگرد شهادت‌های امامان که در حوزه قرآنی باید کارهای بیشتری انجام دهیم.
 
وی افزود: امروزه برای نگهداشت عظمت امامان و برخی مراسم دیگر درمانده‌ایم. شاید علت این موضوع این باشد که از قرآن دور هستیم.
 
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: یکی از شوراهای مهم شهرداری تهران بی‌تردید شورای عالی قرآن است که به ریاست شهردار تهران تشکیل می‌شود. ستاد اجرایی شورای عالی قرآن در شهرداری تهران در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای انجام داده است از جمله انسجام خانه‌های قرآن که برای تشکیل و انسجام آنها تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است؛ به طوری که امروز در 374 محله تهران خانه‌های قرآن تشکیل شده و 900 استاد آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
 
امرودی به فعالیت سه دارالقرآن در شهر تهران اشاره کرد و گفت: سه دارالقرآنی که تصدی آنها توسط شورای عالی قرآن در شهرداری انجام می‌شود امروز از پیش دبستانی تا پیرمرد را مورد آموزش قرار می‌دهند و سعی می‌شود ترویج فرهنگ قرآنی در شهر تهران انجام شود. سه دارالقرآنی که در مناطق 13، 17 و 2 راه‌اندازی شده و امیدواریم تا پایان سال 95 تمام 22 منطقه تهران دارای دارالقرآن شوند.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت باغ موزه دفاع مقدس در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: باغ کتاب امسال با کمک شهرداری تهران و همه دستگاه‌های ذی‌ربط به لطف خدا تکمیل و میزبان نمایشگاه قرآن خواهد بود. در ماه مبارک رمضان امیدواریم با کمک اساتید و شهرداری تهران، شهر تهران را به یک شهر قرآنی تبدیل کنیم.
 
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح نخستین دوره نمایشگاه بزرگ فرهنگ قرآنی گفت: این افتتاحیه در حقیقت افتتاح جشنواره تابستانی قرآن توسط شهرداری تهران است.
 
امرودی ادامه داد: 45 موسسه و شرکت فعال در عرصه‌های محصولات مختلف قرآنی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و کتب و نرم‌افزارهای آموزشی در حوزه فرهنگ قرآنی و تعویض قرآن‌های فرسوده در این نمایشگاه انجام می‌شود.
 
وی به حمایت 1463 مجموعه قرآنی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: خانه‌های قرآن محلات در این نمایشگاه مورد حمایت قرار می‌گیرند که میزان این حمایت‌ها از 700 هزار تومان با 5 میلیون تومان می‌باشد.
 
در ادامه این جلسه، سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به برکت یافتن کارهای فرهنگی با توسل به قرآن و عترت گفت: اگر شورای شهر برای کارهای فرهنگی مردم در شهر تهران برنامه‌ریزی می‌کند، باید به قرآن و عترت توجه ویژه داشته باشد.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: فرهنگ قرآنی در تمام عرصه‌های زندگی تاثیرگذار است برهمین اساس باید همگی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در جهت ترویج این فرهنگ اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.