به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،سید جعفر تشکری هاشمی افزود: احداث خطوط فرامنطقه ای در دستور کار اتوبوسرانی قرار دارند که این خطوط، خطوط ویژه هستند اما بدون جداکننده و محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی است در این خطوط وجود ندارد و در بخش هایی نیز اتوبوس ها در کنار سایر اتومبیل ها تردد می کنند.
 
وی ادامه داد: ۵ خط از این خطوط در اولویت قرار دارد که تعداد آن بسیار بیشتر است و در حال حاضر خط بهشتی- مطهری در دستور کار قرار دارد که به دلیل آنکه نقطه نظرهایی درباره این خط وجود داشت، در حال بحث های اقناعی هستیم تا با همسویی و هماهنگی بیشتری در اجرا، آن را به بهره برداری برسانیم.
 
تشکری هاشمی در خصوص انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص نیاز رایگان بودن مترو و اتوبوس برای کودکان زیر ۷ سال به مصوبه شورا گفت: پیش از این نیز کودکان زیر ۷ سال به طور عرفی در اتوبوس و مترو بلیتی نمی دادند و در مجموع مصوباتی که از قبل داریم برای اجرای این طرح کفایت می کند. در حال حاضر کودکان زیر ۷ سال رایگان از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و پس از ۷ سال تا پایان دوران مدرسه از تخفیف ۵۰ درصدی بهره می برند. به نظر ما مصوبات قبلی شورا این پیشنهاد را پوشش می دهد و تنها بحث نظام مند کردن و ساختار یافتن آن مطرح است.