به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،احمد دنیامالی در خصوص انصراف سرمایه گذار پروژه هزار و یک شهر (شهر بازی بزرگ تهران در منطقه ۲۲)، به خبرنگار مهر گفت: امکان انصراف سرمایه گذار وجود ندارد زیرا پیمانکار قرارداد بسته و باید بر اساس قراردادش به تعهدات خود عمل کند. این گونه نیست که به دلیل ایجاد مشکلات سرمایه گذار پشیمان شده و پروژه را رها کرده باشد.
 
وی ادامه داد: مشکل پروژه هزار و یک شهر سند زمین آن است که قرار بود ۶ ماهه به شهرداری و سرمایه گذار بر اساس سهم هایشان واگذار شود اما هنوز مراحل انتقال زمین انجام نشده و در حال پیگیری این مسئله هستیم.
 
دنیامالی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه احداث فضاهای تفریحی مانند شهربازی سرمایه گذاری سنگین با ریسک بالایی است که بازگشت مالی آن هم به سرعت ممکن نیست گفت: پروژه هایی مانند ساخت هتل و شهربازی باید دارای امنیت سرمایه گذاری شوند و تهران نسبت به سایر کلانشهرها مکان تفریحی برای نوجوانان کم دارد و باید بتوانیم این نوع فضاها را با بالاترین استاندارد برای مردم ایجاد کنیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که در چرا چنین پروژه هایی در دنیا پروژه های سودآوری دارد اما در ایران نه، گفت: این نوع پروژه ها، پروژه های خاصی است که پس از انقلاب کمتر سرمایه گذاران علاقه مند به حضور در آن بودند بنابراین باید با حمایت های خاص زمینه حضور سرمایه گذاران را در این قبیل پروژه ها فراهم کنیم تا تهران دارای چندین هتل استاندارد و شهربازی مناسب باشد.
 
رئیس کمیسیون عمران شورا در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه چه نهادی مسئول ایجاد فضاهای تفریحی مانند شهربازی در تهران است گفت: یکی از نهادهای مسئول شهرداری است اما مدیریت شهری در این زمینه کم کاری نکرده است جنس این کار از جنس کارهای خاص است در حال حاضر نیز این پروژه متوقف نشده و در سال ۹۳، ۶۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.