به گزارش پارس به نقل از تسنیم،‌ فغانی با اشاره به  سیاست شهرداری تهران و توجه ویژه به عابرین پیاده و ایجاد تسهیلات پیاده روی، گفت‌‌: در این راستا  معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه نسبت به شناسایی مسیرهای پیاده روی و مشکلات عابرین در پیاده روها اقدام کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه  یکی از مسیرهای اصلی تردد عابرین پیاده منطقه‌، مسیر دسترسی از میدان ونک به ایستگاه متروی حقانی از طریق پیاده روی ضلع جنوبی بزرگراه حقانی است که مورد استفاده حجم کثیری از مسافران قرار می‌گیرد افزود: در حال حاضر استفاده کنندگان از مسیر پیاده روی مذکور در محل تقاطع بزرگراههای حقانی –  مدرس  ناگزیر به تردد همسطح از عرض لوپ‌های دسترسی تقاطع بوده و به دلیل سرعت بالای خودروها امنیت تردد عابرین تامین نمی‌شود.
 
فغانی افزود: عدم پیوستگی  پیاده رو و ضرورت ایمن سازی تردد عابرین پیاده منجر به انجام بررسی‌های لازم در این زمینه شد و در نهایت با توجه به تردد پرحجم عابرین پیاده  مقرر شد نسبت به غیر همسطح سازی عبور عابرین پیاده اقدام شود.
 
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه سه گفت: با بررسی و مطالعه وضعیت محل ، احداث پل عابر پیاده برروی بزرگراه مدرس و لوپ‌های موجود در ضلع جنوبی تقاطع بزرگراه حقانی  راهکار مناسبی جهت حذف تداخل جریان تردد عابرین از خودروها تعیین شد و همچنین با توجه به شیب مناسب مسیر و به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه،  مسیر دوچرخه نیز برروی پل  طراحی می‌شود.
 
فغانی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به بازخورد مثبت اقدامات یاد شده در جهت تشویق شهروندان به پیاده روی‌، معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه تلاش گسترد‌ه‌ای در جهت احداث پل تا مهرماه سالجاری آغاز کرده و امیدواریم در آغاز سال تحصیلی جدید خدمت جدیدی به شهروندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان ارائه خواهد شد.