به گزارش پارس نیوز، علیرضا دبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزییات بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کارگروهی با حضور کمیسیون فرهنگی این مسایل بررسی شد و با توجه به اینکه اختیار جذب نیروی انسانی را به شخص شهردار تهران دادیم دغدغه ما از این نظر برطرف شد.
 
وی در جریان بررسی بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سال ۱۳۹۴ در خصوص ماده واحده بودجه گفت: در اجرای تبصره نهم ذیل ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۳۹۴ شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران و لزوم تصویب بودجه سازمان فرهنگی و هنری؛ بودجه سازمان مزبور از حیث درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال تعیین می شود.
 
دبیر با تاکید بر اینکه ۱۲۸ میلیارد تومان از بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی این سازمان به هزینه‌های جاری اختصاص دارد تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است مبلغ یک هزار و سیصد میلیارد ریال از محل ردیف ۱۰۷۱۹۰۱۷۵ و مبلغ دویست میلیارد ریال از محل سایر درآمدهای سازمان اختصاص دهد.
 
وی ادامه داد: با احتساب این مصوبه بودجه سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری تهران مبلغ 37 هزار و 135 میلیارد و 868 میلیون و هشتصد و 73 هزار ریال خواهد بود.
 
به گفته دبیر در تبصره این ماده واحده آمده است: شهرداری تهران موظف است بودجه مصوب سال ۱۳۹۴ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را حداکثر تا پایان پانزدهم خردادماه سال جاری به سازمان ذیربط به منظور اجرا ابلاغ کند. این سازمان نیز موظف است کلیه پرداخت ها و فعالیتهای خود را در چارچوب اعتبارات مصوب به انجام برساند.
 
وی در پایان یادآور شد که سازمان فرهنگی هنری در ماه‌های گذشته تنها پرداخت حقوق داشته و اجرای برنامه‌های آن منوط به تصویب بودجه این سازمان بوده است.
 
به گزارش ایسنا، بودجه 1500 میلیارد ریالی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران که در دقایق پایانی جلسه علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت، با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.