به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،اقبال شاکری درباره تغییرات مکرر مدیران شهرداری و شهرداران مناطق مختلف شهر تهران، اظهار داشت: در آغاز شورای چهارم شهر تهران، نامه‌ای نوشته شد تا اعضای شورای شهر بر نحوه انتخاب شهرداران مناطق و معاونین شهردار را نظارت داشته باشند.
 
وی ادامه داد: پس از آن نامه، اعضای شورای شهر طرحی را مطرح کردند که قرار شد شهرداری لایحه انتصابات را به شورای شهر ارائه دهد و از این اقدام زمان زیادی می‌گذرد، ولی هنوز اجرایی نشده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنابراین، اعضای شورای شهر تهران اقدام خود را از لحاظ قانونی انجام داده‌اند و اگر این کار انجام شود، انتصابات شفاف‌تر صورت می‌گیرد.
 
شاکری با تأکید بر اینکه عزل و نصب حق مسلم شهردار است، گفت: همانطور که اعضای شورای شهر بودجه، برنامه‌های پنج ساله، طرح‌های جامع و 24 اقدام اساسی دیگر را برای مدیریت شهری انجام می‌دهند، می‌توانند بر نحوه انتصاب شهرداران و معاونین نیز نظارت داشته باشند که با ارائه لایحه انتصابات از سوی شهرداری تهران، این مشکلات کمتر خواهد شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که اعضای شورای شهر در خصوص مسئله‌ای سؤال دارند، شهردار تهران به صحن علنی دعوت می‌شود، در صورتی که شهرداران مناطق نیز باید بیایند و پاسخگوی مسائل مختلف شهر تهران باشند و اینکه تنها شهردار تهران جوابگو باشد را قبول نداریم.
 
شاکری افزود: اعضای شورای شهر اگر عنوان می‌کنند که باید به شهرداران نظارت داشته باشند، به خاطر بررسی مسائل مختلف شهری است، نه اینکه چرا فلان شخص عهده‌دار شهرداری منطقه است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: برای انتخاب شهرداران و معاونین باید عملکرد آنها مورد بررسی قرار بگیرد و براساس شاخص‌های مدیریتی انتخاب شوند.
 
شاکری افزود: عزل و نصب‌های گسترده، کوتاه‌مدت و بدون اخذ برنامه به تقویت شهرداری کمک نمی‌کند، بلکه امنیت کاری، انگیزه و ارتقا را کاهش می‌دهد.
 
وی گفت: شهردار تهران در جلسه با شورای شهر اعلام کرده است که این موارد را بررسی کرده و تصمیمی که گرفته شده به صلاح شهر و شهرداران بوده است و بنده تمامی مسئولیت آن را می‌پذیرم.