به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،ابوالفضل قناعتی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک اعضای شورای شهر تهران با خسارت‌دیدگان ریزش ساختمان مجاور سینما ارم در خیابان جمهوری،‌ اظهار داشت: در این جلسه علاوه بر شهردار منطقه،‌ مهدی چمران،‌ پرویز سروری،‌ عباس جدیدی و بنده، چند نفر از نمایندگان مالکان ساختمان تخریب شده حضور داشتند.
 
وی با بیان اینکه در این جلسه بحث حقوقی این اتفاق رخ داده و حل اورژانسی آن مطرح شد،‌ ادامه داد: مقرر شد کارهای حقوقی این موضوع را وکلا پیگری کنند تا مقصر مشخص و بیمه خسارت را بپردازد،‌ مالک نیز تمکین کند اما برای اینکه کسبه با مشکل مواجه نشوند مقرر شد افرادی که بابت کاسبی خود چک کشیده‌اند پیگیری شود و شهرداری یا شورا نامه‌ای به بانک‌های آنها ارسال و اعلام کند که به آنها مهلتی داده شود.
 
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: افراد خسارت دیده تقاضای وام برای نوسازی ملک خود را داشتند که چمران اعلام کرد با بانک شهر یا بانک ملی وارد مذاکره می‌شویم تا این بخش از مشکل آنها نیز حل شود.  همچنین قرار شد شهرداری در اولین فرصت اقدامات لازم برای صدور پروانه ساخت و نوسازی این ساختمان را انجام دهد.
 
وی درباره کوتاهی شهردار منطقه نیز خاطرنشان کرد: این موضوع یک بحث حقوقی است زیرا در حال حاضر شهردار منطقه معتقد است ناظر مقصر  است و فرد دیگر می‌گوید مقصر مالک و کسبه هستند بنابراین باید مراحل حقوقی و بررسی آن طی شود. بنده در مصاحبه‌ای نظر شخصی‌ام را مطرح کردم و گفتم شهرداری مقصر است اما قاصی همه جوانب را بررسی و در نهایت حکم صادر می‌کند.