اقبال شاکری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی پارس در خصوص موضع شورای شهر و شهرداری در ارتباط با سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی  گفت: حداکثر کاری که در این راستا انجام شده است این است که هم شهرداری و هم شورای شهر اجازه نداد که امسال  بودجه زیاد افزایش یابد، حدود 7 تا 10 درصد افزایش یافت که  آن هم به علت فشار بودجه، هزینه های جاری حقوق و دستمزد بوده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: باید اعتراف کرد که در سایر زمینه ها و حوزه ها در حوزه مدیریت شهری  در واقع شاخصی نداریم که بتوانیم روی آن مانور دهیم.

وی بیان کرد: همان طور سیاست های اقتصاد مقاومتی  در سطح کشور تقریبا  مغفول مانده  است در مابقی دستگاه های شهرداری هم به نظر می آید که ساز و کارها دیده نشده است.

اقبال شاکری بیان کرد: به نظر من باید در یک اتاق فکر یک گروه سیاست گذار اجزا سیاست های 24 گانه  را در انواع فعالیت های شهرداری احصا  و ابلاغ کنند که این متاسفانه در حال حاضر شکل نگرفته است
 
این نماینده مردم در شورای شهر بیان کرد: اگر بخواهیم که ساده ترین کار را انجام دهیم این است که هزینه های جاری را کاهش دهیم و از طرف دیگر  بهای تمام شده پروژه ها  را کاهش دهیم و از طرف دیگر استفاده از تولیدات داخلی اعم از دانش و تکنولوزی و کالای داخلی را ترویج دهیم.