به گزارش پارس و به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، علیرضا شریفی گفت: جشنواره نوروزی برج میلاد تهران از 27 اسفند ماه کار خود را شروع کرد و تا 14 فروردین ادامه داشت.
 
وی با اشاره به برپایی 6 سرای فرهنگی_تفریحی در مجموعه برج میلاد گفت: همزمان با برپایی جشنواره نوروزی برج میلاد، سراهای فرهنگ فاطمی، تفریحات و سرگرمی، سرای کودک و نوجوان، اقوام ایرانی، سوغات و صنایع دستی و سرای گردشگری نیز آغاز به کار کرد که با استقبال خوب شهروندان در ایام نوروز مواجه شد.
 
شکسته شدن رکورد بازدید از برج میلاد تهران
 
شریفی درباره تعداد بازدیدکنندگان جشنواره نوروزی امسال نیز توضیح داد: براساس آخرین آمارها، از 27 اسفند تا 14 فروردین بیش از 700 هزار گردشگر و مسافر پایتخت از برنامه های مختلف برج میلاد تهران بازدید کرده که 60 درصد بازدیدکنندگان امسال مردم پایتخت و گردشگران شهری بوده اند.
 
مدیرعامل برج میلاد تهران با بیان اینکه استقبال گردشگران استان های غربی بیش از سایر استان ها بوده است، گفت: 15 درصد از بازدیدکنندگان برج میلاد از گردشگران استان های غربی، 5 درصد از استان های شرقی، 5 درصد استان های شمالی، 11 درصد از استان های مرکزی و 4 درصد از استان های جنوبی بودند.
 
رشد 9 درصدی حضور گردشگران خارجی در برج میلاد
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع 17 روز برپایی جشنواره نوروزی عطریاس برج میلاد تهران 710 هزار نفر از برنامه های نوروزی بازدید کرده اند، گفت: همچنین در نوروز امسال شاهد حضور چشمگیر گردشگران خارجی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی بودیم. به گونه ای که 4 هزار و 832 نفر از گردشگران خارجی در طول این 17 روز از برنامه های نوروزی و برج میلاد تهران بازدید کرده اند.
 
به گفته شریفی، براساس آمارهای بدست آمده رشد حضور گردشگران در 17 روز برپایی جشنواره نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد و رشد بازدید گردشگران خارجی نسبت به همین مدت در سال گذشته 9 درصد بوده است.
 
برج میلاد رتبه نخست بازدیدهای نوروزی را از آن خود کرد
 
وی با بیان اینکه به زعم مدیران شهری هم اکنون برج میلاد تهران به قطب گردشگری پایتخت تبدیل شده است، گفت: با توجه به آمارهای بازدید از برج میلاد تهران نسبت به سایر اماکن گردشگری می توان گفت که هم اکنون برج میلاد رتبه نخست بازدیدهای نوروزی را از آن خود کرد.