احمد مسجد جامعی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورا با اشاره به همدلی سازمان ها و اقدام جهادی شهرداری در ایجاد بوستان یاس گفت:  ‌دل کندن از زمین سخت است و همکاری برای واگذاری این زمین‌‌ها جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: در مقطعی ما نیاز به اقدام فوری در ایجاد این بوستان داشتیم اما حالا زمان آن است که با اندکی تامل بتوانیم امکانات مورد نیاز بوستان نظیرآب آشامیدنی را فراهم آوریم.

مسجد جامعی با بیان اینکه بوستان یاس اولین در نوع خود است گفت: ارزش این بوستان به این است که فضای طبیعی آن حفظ شود. گونه های گیاهی ، پستی و بلندی این بوستان باید حفظ شود و باید با نگرش ارگانیک به این طبیعت در حفظ ان کوشا باشیم.

وی از مدیران شهرداری درخواست کرد: فضای طبیعی این پارک را حفظ کنند و تلاش کنند این پارک الگوی مناسبی به عنوان یک پارک بومی ایرانی باشد.

مسجد جامعی در پایان افزود: این تجربه باید در سطح ملی دیده شود و به دیگر شهر ها نیز تسری پیدا کند.

 محمد حقانی در جلسه علنی روز یکشنبه از شهردار تهران درخواست کرد عیدی به مردم شهر تهران دهد و باغ دامپزشکی در منطقه ۱۱ را تبدیل به فضای سبز عمومی کند.

وی ادامه داد: این منطقه بافتی ریزدانه دارد و پرجمعیت است و نیاز به چنین بوستانی دارد.

حقانی با بیان اینکه باغ دامپزشکی در طرح جامع در پهنه فضای سبز قرار داشت اما در طرح تفصیلی به پهنه اس تبدیل شده است، گفت: مردم این منطقه درخواست کرده اند این باغ به پارک عمومی تبدیل شود، اما در حال حاضر یکی از تعاونی های مسکن قصد ساخت و ساز در آن را دارد.

رحمت الله حافظی در جلسه علنی روز یکشنبه با بیان اینکه ۱۸ فروردین روز جهانی سلامت  است، گفت: در این روز تمامی امکانات برای سلامتی انسان های روی زمین به کار گرفته می شود و بهره برداری از بوستان جدید نیز در جهت ارتقای جسمی و روحی شهروندان است که قابل تقدیر است.

 

حافظی با بیان اینکه این بوستان هدیه رهبری به مردم تهران است، گفت: از رئیس جمهور می خواهم به شکرانه توافق هسته ای، شیرینی به مردم تهران دهند و مشابه دستور رهبری صادر کنند و پارک پردیسان را به شهرداری تحویل تا برای حضور مردم آماده سازی کنند.

وی با اشاره به افزایش روزهای پاک در سال ۹۴ گفت: امسال ۷ روز هوای پاک داشتیم که در سال گذشته روزهای پاک ۵ روز بود.

حافظی با اشاره به توافقات هسته ای در ایام نوروز، گفت: از افراطیون سیاسی می خواهم این پیروزی را به کام مردم تلخ نکنند و به جای حملات تخریبی، همدلی و نقد کارشناسانه انجام دهند.