به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهدی چمران عصر امروز در همایش بزرگ ناظران چهارمین انتخابات شورایاری‌های محلات تهران با بیان اینکه هنوز بحث شوراهای محلی در کشورعملی نشده است، افزود: تنها شهر تهران نسبت به انجام این مهم اقدام کرده است به گونه ای که حتی در شورای شهر اول نیز این انتخابات در 80 محله برگزار شد و حالا در طول عمر چهارمین دوره شورای شهر شاهد برگزاری انتخابات در همه محلات تهران هستیم.

چمران با بیان اینکه امیدوارم انتخابات روز جمعه شورایاران برگ زرین و افتخاری دیگر را رقم بزند گفت: امیدوارم بتوانیم در مورد نحوه برگزاری و فعالیت شورایاران آیین‌نامه‌ای بنویسم که در مابقی شهرهای ایران نیز قابل پیاده سازی باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حل مشکلات شهرهای کشور تصریح کرد: من در مقابل مردم تهران شرمنده هستم چرا که نتوانسته‌ایم مشکلات شهر را به خوبی حل کرده و شهری سالم و با امکانات برای آن‌ها فراهم کنیم و امیدواریم بتوانیم با کمک شورایان نسبت به شناخت و حل مشکلات مردم اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، همچنین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور نیز با اشاره به تصویب آیین‌نامه اجرایی شورایاران محلات گفت: این آیین‌نامه به تایید فرمانداری تهران نیز رسیده است و راه را برای برگزاری انتخابات باز کرده است.

وی با بیان اینکه برای انتخاب 2 هزار و 500 نماینده در محلات حدود 14 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: انشاءالله تجربه تهران در برگزاری انتخابات شورایاران به گونه‌ای باشد که برای اجرای انتخابات در مابقی شهرها از آن الگو برداریم و باید نظارت در امر انتخابات به خوبی صورت گیرد تا مردم راضی باشند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی کوتاه در این گردهمایی بزرگ با بیان اینکه امروز کلانشهرها ظرفیت بالایی از توان مدیریتی دارند گفت: اگر شورای شهر نبود مدیریت شهری نیز شکل نمی‌گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در راستای تحقق مردم سالاری گفت: علاوه بر انتخابات اصلاح رفتارهای ترافیکی و معیشتی مردم باید در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که براساس آمارهای منتشر شده اگر هر خانواده تهرانی در روز یک کیلوگرم زباله کمتر تولید کند 25 درصد از حجم زباله‌های شهر کم می‌شود.